ساوه شمشکی: اسکی معلولان ایران را در پارالمپیک زمستانی مطرح می کنیم

ساوه شمشکی: اسکی معلولان ایران را در پارالمپیک زمستانی مطرح می کنیم

24 آذر 1395

رییس انجمن اسکی فدراسیون جانبازان و معلولین با اشاره به میزبانی ایران در سه مسابقه بین‌المللی اسنوبرد و آلپاین در پیست‌های دربندسر و دیزین گفت: به دنبال آن هستیم تا ورزش اسکی معلولین ایران را در بازی‌های پارالمپیک زمستانی 2018 کره جنوبی مطرح کنیم.

 

عیسی ساوه شمشکی : برای اینکه بتوانیم تعداد سهمیه‌های خود را در بازی‌های پارالمپیک زمستانی 2018 که در شهر «پیونگ یانگ» کره جنوبی برگزار خواهد شد، افزایش دهیم. طی برنامه‌ریزی صورت گرفته، برای نخستین بار با حضور «دیمیتری لازاروسکی» رییس ورزش های زمستانی کمیته بین‌المللی پارالمپیک دی ماه در پیست‌های دیزین و دربندسر میزبان سه مسابقه بین‌المللی خواهیم بود.

 

وی گفت: تا سال 93 در رشته اسکی جانبازان و معلولین تنها یک نماینده آن هم صادق کلهر در بازی‌های پارالمپیک زمستانی حضور پیدا می‌کرد، اما با استعدادیابی که انجام دادیم تقریبا 20 نفر ورزشکار (19 ورزشکار مرد و یک ورزشکار زن) آماده شرکت در مسابقات بین‌المللی اسنوبرد ۱۵ و ۱۶ دی در پیست دیزین،  رقابت‌های اسکی آلپاین مارپیچ بزرگ ۱۹ و ۲۰ دی در پیست دربندسر و مسابقات اسکی آلپاین مارپیچ کوچک ۲۷ و ۲۸ دی در پیست دیزین هستند.

 

ساوه شمشکی همچنین از حضور رییس ورزش‌های زمستانی کمیته بین‌المللی پارالمپیک 13دی در ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: لازاروسکی به همراه دو پزشک خانم متخصص اسکی از کشورهای هلند و یونان 13 دی وارد ایران می‌شوند و قرار است کلاس‌بندی بین‌المللی ورزشکاران را در داخل کشور انجام دهند تا مشکلی برای حضور در این سه رویداد بین‌المللی را نداشته باشند.

 

رییس انجمن اسکی فدراسیون جانبازان و معلولین اضافه کرد: رقابت‌های بین‌المللی اسکی جانبازان و معلولین چون همزمان با مسابقات بین‌المللی اسکی در رشته‌های اسنوبرد و آلپاین برگزار می‌شود. علاوه بر اینکه در تقویم IPC ثبت می شود، در تقویم فدراسیون جهانی اسکی نیز گنجانده می شود و این امتیاز بزرگی برای پشتوانه سازی اسکی جانبازان و معلولین در آینده خواهد بود.

 

وی گفت: برگزاری این سه رویداد بین‌المللی برای اولین بار در ایران فرصت خوبی برای ورزشکاران جانباز و معلول است تا رنکینگ لازم را از سوی IPC برای کسب مجوز حضور در بازی‌های پارالمپیک زمستانی 2018 کره جنوبی را به دست آورند.

 

ساوه شمشکی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که در بازی‌های پارالمپیک زمستانی 2018، تعداد نمایندگان خود را افزایش دهیم و به جز آلپاین و اسنوبرد، در صحرانوردی نیز فعالیت خود را آغاز کنیم.

 

وی با اشاره به کمبود تعداد زنان اسکی باز در رشته جانبازان و معلولین، اظهار کرد: از زنان ورزشکاری که در رشته دوومیدانی و شنا فعالیت می‌کنند و تنها دارای معلولیت دست هستند، تقاضا دارم با جذب در این رشته، بتوانیم در جهت توسعه و پیشرفت اسکی جانبازان و معلولان نیز گام‌های موثری برداریم.

 

ساوه شمشکی در پایان زمان برگزاری اولین اردوی تیم ملی اسکی برای شرکت در سه رویداد بین‌المللی آلپاین و اسنوبرد را از دی خبر داد و گفت: تا به امروز تنها یک ورزشکار در IPC رنکینگ داشت، اما الان با حضور این 20 ورزشکار در این سه رویداد بین‌المللی، علاوه بر اینکه رنکینگ خود را در IPC افزایش می‌دهیم، بلکه شرایط بهتری برای کسب ورودی بازی‌های پارالمپیک زمستانی 2018 در کره جنوبی خواهیم داشت.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است