معلولان، نمونه بارز یک گردشگر با تعاریف آکادمیک هستند

معلولان، نمونه بارز یک گردشگر با تعاریف آکادمیک هستند

25 دی 1395

رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان زنجان تاکید کرد: با توجه به اینکه معلولان به دلیل شرایط جسمانی خود بایستی حداقل یک شب در شهر مقصد توقف داشته باشند، نمونه بارز یک گردشگر با توجه به تعریف آکادمیک هستند.

 

اویس کیانی  با اشاره به لزوم توجه به معلولان در صنعت گردشگری گفت: شعار «گردشگری برای همه» در 27 سپتامبر متقارن با روز جهانی جهانگردی به عنوان شعار سال سازمان جهانی جهانگردی انتخاب شد و بایستی در استان زنجان نیز به آن توجه شده و حداقل گوشه ای از آن اجرا شود.

 

وی با اشاره به وضعیت استان زنجان در این زمینه، خاطرنشان کرد: در زنجان هنوز فکری برای گردشگری پاراتور جز برپایی چند بنر و صحبت‌های شفاهی نشده است.

 

این مسئول اظهار کرد: با توجه به اینکه در صورت رونق بخشیدن به پاراتور، این بخش گردشگری می‌تواند یکی از اهداف خوب گردشگری در زنجان باشد، لذا بایستی این موضوع جدی گرفته شود.

 

وی افزود: گردشگری معلولان یکی از اصیل‌ترین انواع گردشگری است، چون ارزش‌افزوده سفر به مسافر معلول مستقیم نمود پیدا می‌کند که این بحث خود فلسفه سفر است.

 

کیانی تصریح کرد: با توجه به اینکه معلولان به دلیل شرایط جسمانی خود بایستی حداقل یک شب در شهر مقصد توقف داشته باشند نمونه بارز یک گردشگر با توجه به تعریف آکادمیک هستند. همچنین این نوع گردشگر از نظر انتقال فرهنگ و عزت‌نفس و اعتماد به نفس به جامعه میزبان بسیار مثبت تلقی می‌شود.

 

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین پاراتور گردشگری انجمن معلولان پارس حیات که سال گذشته با حضور معلولان و خانواده آن‌ها در زنجان برگزار شد، عنوان کرد: یازدهمین دوره این پاراتور که به خارج از استان تهران سفر کرده‌ بودند، استان زنجان انتخاب شد، اگرچه برگزاری این پاراتور در استان اتفاق خوبی بوده، اما متأسفانه مشکلاتی نیز در پی داشته است.

 

این مسئول افزود: در این پاراتور بازدید از رختشویخانه، بازار زنجان، گنبد سلطانیه و موزه مردان نمکی در دستور کار بود که متأسفانه به‌علت برخی اشکالات در معماری این اماکن، مشکلاتی در بازدید آن‌ها به وجود آمد و با وجود علاقه زیاد آن‌ها در بازدید از موزه‌های مختلف استان، خرابی آسانسور موزه مردان‌نمکی سبب شد بسیاری از آن‌ها امکان بازدید مناسب از این مجموعه را نداشته باشند.

 

این راهنمای گردشگری خاطرنشان کرد: اگر چه این گروه از مهمان‌نوازی گرم زنجانی‌ها خوشحال بودند، اما متأسفانه با وجود اطلاع‌رسانی‌های پیشین به مسئولان برای مناسب‌سازی اماکن گردشگری و هتل‌ها، تسهیل‌سازی در اماکن گردشگری انجام نشده بود و معلولان برای بازدید از این اماکن مشکلات زیادی داشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور گردشگران و معلولان در استان، فرصت مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری است که قطعاً با ارائه امکانات مناسب و تسهیل‌سازی امور می‌توان علاقه بازدید مجدد و ماندگاری گردشگر در استان را افزایش داد که امیدواریم در آینده شاهد بروز مشکلات این‌چنینی برای گردشگران با نیازهای ویژه نباشیم.


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است