شمشکی از کسب سه سهمیه برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک زمستانی 2018 خبر داد

شمشکی از کسب سه سهمیه برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک زمستانی 2018 خبر داد

29 دی 1395

رییس انجمن اسکی جانبازان و معلولان از کسب سه سهمیه در رشته‌های پارااسنوبرد و پاراآلپاین در رقابت‌های بین‌المللی اسکی برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک 2018 کره جنوبی خبر داد.

 

عیسی ساوه شمشکی  پس از پایان رقابت‌های بین‌المللی اسکی جانبازان و معلولان در رشته‌های پارااسنوبرد و پاراآلپاین، افزود: این اولین دوره از مسابقات بین‌المللی اسکی بود که به میزبانی ایران برگزار می‌شد که در شش روز برگزاری رقابت‌های پارااسنوبرد و پاراآلپاین (مارپیچ کوچک و مارپیچ بزرگ) در دیزین و دربندسر ما توانستیم علاوه بر ثبت 20 رنکینگ در IPC سه سهمیه نیز در بخش زنان و مردان برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک زمستانی کره جنوبی کسب کنیم.

 

وی گفت‌: ما در گذشته تنها یک ورزشکار در رشته پاراآلپاین داشتیم، اما امروز بعد از دو سال از راه‌اندازی انجمن اسکی معلولان توانستیم این تعداد را به 20 نفر ارتقاء دهیم و این موفقیت بزرگی برای اسکی معلولان است.  

 

شمشکی تصریح کرد: برای این که بتوانیم حضور خود را در بازی‌های پارالمپیک زمستانی 2018 کره جنوبی تثبیت کنیم، باید تا قبل از برگزاری این رقابت‌ها که اسفند سال آینده برگزار می‌شود، در دو تورنمنت بین‌المللی شرکت کنیم تا علاوه بر افزایش رنکینگ خود بتوانیم بدون هیچ گونه مشکلی ورودیه بازی‌های پارالمپیک زمستانی را نیز کسب کنیم.

 

رییس انجمن اسکی معلولان هم‌چنین با بیان این که بنا داریم در اسکی استقامت (بک کانتری) نیز در بازی‌های پارالمپیک زمستانی شرکت کنیم، تصریح کرد: البته برای کسب سهمیه ورودی این رشته، از ابتدای 2017 تا پانزده ماه آینده فرصت داریم تا بتوانیم یک سهمیه در بخش زنان و مردان به اسکی جانبازان و معلولان اختصاص دهیم. بنابراین باید از هم اکنون با برپایی اردوهای پی در پی و برنامه‌ریزی مدون در جهت کسب سهمیه این رشته تلاش کنیم.

 

شمشکی در رابطه با برنامه‌های آینده خود گفت: در جلسه‌ای که دوشنبه هفته‌ آینده با دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک برگزار خواهیم کرد، در رابطه با برنامه‌های آینده اسکی و حمایت‌هایی که فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک از این رشته خواهد داشت، برنامه‌های خود را طبق بودجه‌ پیش‌بینی شده، مطرح خواهم کرد تا بتوانیم براساس حمایت آن‌ها روند کار را بهتر پیش ببریم. البته ناگفته نماند که کمیته ملی پارالمپیک تا به امروز حمایت‌های خوبی را از اسکی معلولان داشته و هر گونه امکاناتی که لازم بوده در اختیار ما قرار داده است. حتی برای برگزاری اردوها و شرکت در مسابقات بین‌المللی پیست اسکی دیزین و دربندسر را بدون دریافت ورودیه از ورزشکاران در اختیار ما قرار دادند و این شروع خوبی برای پیشرفت این رشته در آینده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دو سالی که از راه‌اندازی انجمن اسکی جانبازان و معلولان سپری می‌شود، ما توانسته‌ایم به موفقیت‌های خوبی در این رشته دست پیدا کنیم و در حال‌ حاضر تعداد ورزشکاران خود را از یک نفر به 20 نفر افزایش دهیم و در رنکینگ IPC  اسامی آن‌ها را به ثبت برسانیم. این موفقیت بزرگی برای رشد این رشته در آینده خواهد بود.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است