کارآموزان رعد از نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی بازدید کردند

28 خرداد 1390

جمعی از کارآموزان مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با هدف آشنایی با محصولات هنری ایران و سایر کشورها  از نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی بازدید کردند.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد، در این نمایشگاه علاوه بر عرضه محصولات هنری و صنایع دستی استان‌های مختلف کشور، آثار هنری سایر کشورها نظیر: سوریه، تونس، ترکیه، آذربایجان، چین، تایلند، ارمنستان، لیبی و ... هم به نمایش درآمده بود.


 


 


بر اساس این گزارش، هدف از بازدید کارآموزان، آشنایی با هنرهای دستی، فراهم آوردن زمینه‌های اشتغال هنرجویان، امکان سنجی برگزاری دوره‌های آموزشی جدید هنری و ارتقائ توانمندی هنرجویان، عنوان شده است.


 


در حاشیه این بازدید نظیر پروین خالقی استاد کلاس معرق رعد را جویا شدیم، وی ضمن سودمند دانستن این نمایشگاه برای کارآموزان، گفت: جای تابلوهای نفیس کارآموزان رعد در نمایشگاه خالی بود این تابلوهای بزرگ و نفیس نشان‌دهنده توان اجرایی بچه‌های رعد است و می‌توانستیم با نمایش دادن آنها، سفارش قبول کنیم.


 


مربی کلاس‌های معرق رعد افزود: حضور کاراموزان در نمایشگاه‌های بیرونی، تجربه بسیار ارزشمندی برای کارآموزان به همراه دارد و می‌تواند سلیقه بازار و قیمت ها را برای هنرمندان مشخص کند.


 


خالقی در ادامه افزود: بیشترین فروش این نمایشگاه را فرش، گلیم و گبه به خود اختصاص داده‌بود و ما باید بتوانیم هم جهت با سلیقه بازار دوره‌های آموزشی جدید را در مجتمع رعد تعریف کنیم.


 


وی در مورد غرفه مجتمع رعد در نمایشگاه گفت: غرفه رعد در مقایسه با سایر غرفه‌ها خیلی کم رونق و خالی به نظر می‌رسید و ما می‌توانستیم با تولیدات مختلف رعد این غرفه را پر کنیم. چیدمان غرفه مناسب نبود و اجناس را کنار هم قرار داده بودند و از تجهیزات نمایشگاهی نظیر نگهدارنده هم استفاده نشده بود و تابلوها را روی میز گذاشته بودند.


 


پوریا احدی هنرجوی کلاس‌های تئاتر و سفالگری رعد از نمایشگاه یک کار سفالی کوچک خریده بود که گفت: این نشانه متولدین خرداد است که از غرفه مراکز استانی خریده‌ام. وی در مورد نمایشگاه چنین اظهار نظر کرد: چون من با کار‌های سفالی آشنا بودم این نشان سفالی را از نمایشگاه خریدم اما تولیدات کارآموزان رعد قابل رقابت با سایر شرکت‌کنندگان نمایشگاه هست و ما خودمان می‌توانیم محصولاتی بهتر از آنچه در نمایشگاه دیدیم را تولید کنیم.


 


وی افزود: استقبال از نمایشگاه خوب است اما به ندرت از غرفه رعد بازدید می‌کنند شاید اگر ما یک نمایشگاه اختصاصی برای هنر‌جویان رعد برگزار کنیم بهتر نتیجه بگیریم.


 


احدی در پایان به کارآموزان رعد توصیه کرد برای تولید محصولات با کیفیت حتماً در دوره‌های جدید آموزش شرکت کنند و با اطلاعات کافی وارد بازار کار شوند.




زولیخا نظافت، هنرجویی که 4 ماه پیش کارش را با کلاس قالی‌بافی آغاز کرده و در این مدت گبه‌بافی را یاد گرفته است در خصوص نمایشگاه گفت: کیفیت محصولات بچه‌های رعد از سایر شرکت‌کنندگان نمایشگاه بالاتر و قیمت آنها ارزان‌تر است.


 


وی گفت: از غرفه‌های قالی‌بافی، گلیم و گبه‌بافی نمایشگاه بازدید کردم و برایم خیلی جالب بود و با سبک‌های مختلف استان‌ها از نزدیک آشنا شدم.


 


نظافت در مورد فواید بازدید از نمایشگاه گفت: آشنایی با هنرمندان، شناخت محصولات هنری، میزان استقبال مردم و قیمت فروش محصولات از ویژگی‌های مثبت بازدید از نمایشگاه بود.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است