با حضور متخصص روانشناسی بالینی برگزار شد

4 تیر 1390

دکتر سیامک نویری متخصص روانشناسی بالینی به همراه چند نفر از همکارانش ضمن حضور در مجتمع رعد درباره درمان مشکلات بالقوه و بالفعل ناشی از اضطراب کارآموزان رعد، سخنرانی کرد و به سؤالات حضار پاسخ داد.


 


به گزارش روابط‌عمومی مجتمع رعد دکتر سیامک نویری متخصص روانشناسی بالینی و مسؤول بخش سلامت شهرداری منطقه 2 طی سخنانی با اشاره به این نکته که نفس هر تغییری اضطراب‌زا است، گفت: وقتی ما از محیط اطرافمان اطلاعات کافی نداریم، یا اینکه دقیقاً نمی‌دانیم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد، دچار اضطراب می‌شویم.


 


وی همچنین افزود: همه موجودات مضطرب می‌شوند اما باید بدانیم که اضطراب باعث افزایش سرعت و قدرت ما برای مقابله با خطرات محیط می‌شود هر چند ما مجاز نیستیم بیشتر از 5 تا 10 دقیقه اضطراب را تحمل کنیم.


 


مسؤول سلامت شهرداری منطقه 2 راه‌های پیشگیری از اضطراب را پرهیز از حساسیت زیاد، زود رنج نبودن، خودداری از مقایسه‌های بی‌معنی و ناخوشایند و دوری از تعصب و اعتقادات اشتباه بر شمرد و افزود: تغذیه مناسب و مصرف غذاهای ضد اضطراب نظیر پسته خام، پیاده روی و ورزش روزانه و بزرگ قلمداد نکردن مشکلات کوچک، نقش مهمی در درمان اضطراب دارد.


 


دکتر نویری افزود: طولانی شدن اضطراب باعث بروز انواع بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود و به حضار توصیه کرد در جمع‌هایی حضور پیدا کنید که به آنها آرامش می‌بخشد.


 


در ادامه این جلسه مسؤول سلامت منطقه به سؤالات کارآموزان و نیکوکاران حاضر در جلسه پاسخ گفت و در ملاقات کوتاهی که با مدیرعامل مجتمع رعد داشت راه‌های توسعه همکاری‌های علمی تخصصی از جمله برگزاری جلسات نقد فیلم‌های آموزشی و تئاتر‌درمانی مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. در این دیدار توافق شد به زودی برنامه همکاری مشترک مجتمع رعد و مرکز درمانی دکتر نویری مکتوب و اجرایی شود.


 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است