سهیل معینی دبیر کمیته المپیاد معلولان: پیام المپیاد قابلیت‌ها امید، شادی و خوشبختی بود

11 مهر 1390

آیین استقبال از تیم ملی المپیاد معلولان با حضور اعضای خانواده شرکت کنندگان، مسؤولان مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد و انجمن باور در فرودگاه امام خمینی برگزار شد.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد تیم 13 نفره المپیاد در 14 رشته فنی و هنری به رقابت پرداختند و در پایان مسابقات آرش رزقی بارز در رشته نقاشی و مهسا خان احمدی در رشته طراحی شخصیت مقام سوم جهانی را کسب کردند و علی کوثری در رشته برنامه نویسی رایانه مقام چهارم را کسب کرده است همچنین تیم ایران از میان 57 کشور شرکت‌کننده مقام 9 را کسب کرد.


 


در قسمتی از این مراسم صدیقه اکبری مدیرعامل رعد ضمن تبریک به شرکت کنندگان این دوره از مسابقات و آرزوی موفقیت برای تک تک اعضای تیم، افزود: با توانایی‌هایی که در شما سراغ دارم مطمئن هستم. در آینده شاهد موفقیت‌های بیشتر شما در عرصه‌های بین‌المللی خواهم بود.


 


سهیل معینی عضو هیأت مدیره انجمن باور و دبیر کمیته المپیاد ایران که در این دوره از مسابقات حضور داشت، از تلاش‌های تمام کسانی که برای اعزام، پشتیبانی و تدارکات تیم قدردانی کرد.


 

















 


معینی با اشاره به اینکه 57 کشور جهان در این رقابت‌ها حضور داشتند، افزود: برخی از کشورها از 3 سال پیش برای این مسابقات برنامه‌ریزی کرده و با تدارکات و امکانات وسیع حضور یافته بودند در میان شرکت کنندگان کشورهایی با 113 نفر ، 70 نفر و 60 نفر شرکت‌کننده به این رقابت‌ها آمده بودند که در این میان تیم ایران امکانات چندانی نداشت  و این تیم خیلی غریب به این مسابقات اعزام شد .


 


 


دبیر کمیته ملی المپیاد ایران ضمن بیان گلایه‌مندی بسیاری از شرکت‌کنندگان از داوران و نحوه داوری میزبان، افزود: داوری این دوره خیلی مورد بحث بود و نامه‌هایی دراین زمینه از سوی شرکت کنندگان به مسؤولان اجرایی داده شد با این وجود تیم ایران کار بزرگی انجام داد و کسی باورش نمی‌شد تیمی که بدون پشتیبانی کافی در این مسابقات شرکت کرده است به این خوبی بدرخشد.


 


 


 


 


وی افزود: از میان 57 کشورهای حاضر در این مسابقات تنها 14 کشور تنها مدال آوردند و از میان این 14 کشور تعداد محدودی 2 مدال کسب کرده‌اند که ایران یکی از آن کشورها بود. همچنین در مراسم اختتامیه 2 بار نام ایران آورده شد و 1500 نفر حاضران در مراسم روی پا ایستادند و مقام آوران ایران را تشویق کردند.


 


رئیس هیأت مدیره انجمن باور با اشاره به اینکه شعار این دوره از رقابت‌ها امید، شادی، خوشبختی بود، افزود: در این المپیاد تأکید می‌شد معلولان علی‌رغم محدودیت‌هایشان باید سرنوشت خودشان را بسازند و حق زندگی دارند.


 


وی یادآوری کرد بچه‌های ما احتیاج دارند در عرصه‌های این‌گونه شرکت کنند. به هر تقدیر تیم معلولان ایران به این مسابقات رفت و نام کشورمان را در یک عرصه بین‌المللی مطرح کرد.


 


دبیر کمیته المپیاد ایران در مورد سطح مسابقات گفت: کیفیت مسابقات بسیار بالا بود و کارشناسان و گروه‌های خبرنگاری از زمان آغاز مسابقه به دقت آن فعالیت را زیر نظر می‌گرفتند.


 


وی در خاتمه یادآورد شد در سالن مسابقات که بسیار بزرگ بود، چیزی به عنوان معلولیت مشاهده نمی‌شد، هر چه بود امید، نشاط و رقابت بود. کسانی بودند که دست نداشتند اما با دهان نقاشی می‌کردند. ما احتیاج داریم دوره‌های بعد در هیأت داوران نماینده داشته باشیم تا از حقوق شرکت کنندگان خود دفاع کنیم و با حداکثر قدرت و امید و در حد نام و شأن جامعه معلولان و توانمند‌های آنها در این مسابقات شرکت کنیم.


 


 


برای دیدن نتیجه مسابقه اینجا کلیک کنید:





















روز اول مسابقه - 5 مهرماه 1390روز دوم مسابقه - 6 مهرماه 1390روز سوم مسابقه - 7 مهرماه 1390

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است