مراسم روز جهانی معلولان در مجتمع رعد برگزار شد

13 آذر 1390

همزمان با 12 آذر روز جهانی معلولان جمعی از کارآموزان نیکوکاران، پرسنل دانشگاه علمی کاربردی رعد و دیگر کارکنان مجتمع گردهم آمدند و این مناسبت بین المللی را گرامی داشتند.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد در این مراسم ابتدا اطلاعیه مطبوعاتی بان‌کی مان دبیرکل سازمان ملل متحد توسط کارشناس دفتر نمایندگی این سازمان در ایران قرائت شد در بخشی از این پیام آمده است: هم اکنون 30 سال از زمانی سپری شده که سازمان ملل متحد نخستین روز بین المللی افراد معلول را با موضوع «مشارکت کامل و برابر«گرامی داشت. در این مدت پیشرفت چشمگیری در زمینه افزایش آگاهی در مورد افراد دارای معلولیت و تقویت چهارچوب معیارهای بین‌امللی برای به رسمیت شناختن این حقوق صورت پذیرفته است.


 


کارشناس دفتر سازمان ملل متحد در ایران در بخش دیگری از این پیام یادآور شد: هنوز بسیاری از چالش‌‌ها باقی مانده است، افراد دارای معلولیت میزان فقر و محرومیت افزون‌تری را تجربه می‌کنند، همچنین احتمال عدم دسترسی به مراقبت‌های سلامت برای آنان 2 برابر است.


 


دبیرکل سازمان ملل متحد در بخش پایانی پیام خود با تأکید بر این نکته که توسعه تنها هنگامی پایدار است که برای همه برابر، فراگیر و قابل دسترس باشد، یادآوری کرد جامعه جهانی، جامعه مدنی، دولت‌ها و افراد معلول برای دستیابی به توسعه فراگیر، پایدار و برابر در تمامی جهان تلاش نمایند.


 


 


در قسمت بعدی این مراسم دکتر آزما کارشناس پیشگیری از بیماریهای واگیردار وعفونی ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی معلولان به کارآموزان مجتمع رعد یادآوری کرد: امروز آنچه نیاز اصلی جامعه معلولان کشور است پرداخت کمک‌های مالی و اعتباری نیست بلکه این افراد به  امید و انگیزه بیشتر نیاز دارند.


 


وی با اشاره به ضرورت رعایت بهداشت فردی و نکات ایمنی به افراد دارای معلولیت یادآوری کرد: برخی از مسائل و مشکلاتی که برای افراد معلول پیش آمده است به علت عدم آگاهی و آموزش‌های لازم به برخورد با مشکلات اجتماعی است.


 


نسرین صانعی مسؤول آموزش مرکز علمی‌کاربردی رعد در قسمت دیگری از این مراسم با تشریح مراحل آغاز به کار این مرکز، اشاره کرد: در حال حاضر به 2 روش ترمی و پودمانی این مرکز آموزش عالی جذب دانشجو می‌کند و این فرصت مناسبی برای عزیزان توان‌یاب است تا با بهره‌گیری از یک فضای آموزش مناسب‌سازی شده به ادامه تحصیل بپردازند و توان  علمی خود را افزایش دهند.


 


مسؤول آموزش مرکز علمی کاربردی رعد افزود: در حال حاضر دانشجویان در رشته‌های گرافیک، حسابداری، مددکاری اجتماعی، نرم افزار و تربیت مربی مراکز پیش از دبستان در این مرکز مشغول به تحصیل هستند و با توجه به توانایی‌های مرکز رعد امیدواریم در آینده نزدیک تعداد رشته‌های تحصیلی و مقاطع آنها افزایش یابد.


 


در این مراسم حاج علی سرلک با یادآوری فرازهایی از حادثه جانسوز کربلای حسینی، جانباری یاران امام حسین (ع) را گرامیداشت.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است