شب یوری

19 فروردین 1391

شب یوری


بیش 50 سال پیش بشر با ارسال نخستین دست سازه ی خود به فضا، " عصر فضا" را آغاز نمود و کم کم به پیشرفت های شایانی در این عرصه دست یافت . اما حضور نخستین انسان در محدوده ای غیر از زمین به این زودی ها برای کسی قابل تصور نبود ، تا اینکه یوری گاگارین این رویا را به واقعیت تبدیل کرد . به همین منظور فروردین ماه هر سال فضا دوستان و منجمان سراسر دنیا این گام بزرگ بشریت و علم را جشن می گیرند .


 


تاریخچه ی شب یوری


سفر انسان به فضا حدود 50 سال پیش با پرتاب کپسول زنگ مانندی که "وستوک 1" نام داشت در 23 فروردین 1339 به واقعیت تبدیل شد . این فضاپیما، یوری گاگارین کیهان نورد اتحادیه ی جماهیر شوروی ، را به همراه داشت .


 


یوری گاکارین توانست لقب حضور نخستین انسان در فرا سوی مرزهای زمین را به نام خود کند .


 


دقیقا بیست سال بعد آمریکایی ها طرحی نو و جدید در این زمینه را در انداختند و در 23 فروردین 1359 از شاتل ها رونمایی کردند . این فضاپیماها برای حمل و نقل تعداد بیشتری فضانورد و مواد مورد نیاز طراحی شده بودند .


 


به همین منظور از 23 فروردین سال 1379 سازمان ملل متحد و انجمن نسل فضا به برگزاری برنامه های مختلف در سرار جهان پرداخته اند .


 


دعوت به حضور


در ایران نیز همانند تمامی کشورهای دنیا گروه های نجوم و علاقمند به فضا این روز را جشن می گیرند و به برگزاری برنامه های گوناگون مانند سخنرانی ها ، رصدهای عمومی ، نمایش عکس و ... می پردازند . امسال در تهران در روز پنجشنبه مورخ 24/1/1391 مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با همکاری موسسه ی صلح آسمانی و کمیته ی راهبری جامعه ایمن شهرداری منطقه 2 تهران در مکان مجتمع رعد به آدرس شهرک قدس ( غرب )–  فاز 2 – خ هرمزان - خ پیروزان جنوبی - پلاک 74 از ساعت 17 الی 21 برنامه هایی متنوعی برگزار خواهد کرد . لازم به ذکر است شرکت در این برنامه ها برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان خواهد بود .


 


ضمنا سرویس ایاب و ذهاب ویژه افراد دارای معلولیت بصورت رایگان آماده سرویس دهی به این عزیزان می باشد. عزیزان می توانند جهت رزرو سرویس ایاب و ذهاب از روز شنبه مورخ 19/1/91 لغایت روز دوشنبه مورخ 21/1/91 با مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با تلفن 88082266 -021تماس حاصل فرمایند.


 


 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است