خیرین حامی معلولان یک شیرخوارگاه جدید افتتاح می کنند

30 اردیبهشت 1395

جلسه هیئت امنای جامعه خیرین با حضور اعضای هیئت مدیره، کرباسیان معاون وزیر صنعت و همچنین همایون هاشمی رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.


 


در ابتدای این جلسه، محمد رضا کارگری سخنگوی جامعه خیرین حامی معلولان گفت: طی هفته های گذشته 600 نفر از روشندلان کشور به همت خیرین به مدت یک هفته به مشهد مقدس اعزام شدند.


 


وی افزود: اقدامات خوبی از زمان تاسیس جامعه خیرین حامی معلولان کشور صورت گرفته است که از آن جمله می توان به ساخت مسکن برای معلولان و اقدامات حوزه سلامت اشاره کرد.


 


حبیب الله بوربور رئیس هیئت مدیره جامعه خیرین حامی معلولان کشور نیز ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این مجموعه اظهارکرد: جامعه خیرین در بخش های مختلف حضور موثری داشته و به اذعان مسئولان کشور نمره قبولی را دریافت کرده است.


 


وی با اشاره به حضور همایون هاشمی رئیس سابق سازمان بهزیستی در مجلس دهم بیان کرد: حضور چنین افرادی می تواند موانع قانونی پیش روی موسسات خیریه را برطرف کند.


 


بوربور تصریح کرد: بسیاری از ایرادات و موانع موسسات می تواند با همکاری نمایندگان مجلس و بازنگری در قوانین مرتفع شود.


 


رئیس هیئت مدیره جامعه خیرین حامی معلولان کشور با بیان اینکه «مملکت را نمی توان با اردوگاه و مراکز نگهداری اراده کرد»، گفت: این نگاه برای نگهداری معلولان و سالمندان در مراکز خاص غلط است و باید فرهنگ سازی کنیم تا معلولان و سالمندان در کنار خانواده هایشان زندگی کنند.


 


در این نشست، همایون هاشمی، رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور نیز ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری با خیرین گفت: کارهای بزرگی از سوی جامعه خیرین شکل گرفته و ما این آمادگی را داریم که در بحث قانون گذاری از موسسات خیریه و خیرین حمایت کنیم.


 


وی تصریح کرد: با تشکیل جامعه خیرین حامی معلولان کشور و به همت این عده هزاران متر مربع مسکن ساخته شد ضمن اینکه هم اکنون استارت ساخت 200 هزار واحد مسکونی با حمایت خیرین زده شده است.


 


حمیدرضا شاه حسینی، یکی دیگر از خیرین و اعضای هیئت مدیره جامعه خیرین حامی معلولان کشور نیز با اشاره به افتتاح شیرخوارگاه ایلام اذعان کرد: این مجموعه تا 15 خرداد به بهره برداری خواهد رسید.


 


وی افزود: شیرخوارگاه ایلام مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده و یکی از شیرخوارگاه های مجهز در کشور محسوب می شود.


 


هاشم سلیم آشتیانی عضو هیئت مدیره جامعه خیرین نیز با اشاره به حضور خیرین در بخش سلامت بیان کرد: خیرین در این بخش نیز کمک های قابل توجهی را از 300 میلیون تا 5 میلیارد تومان برای تجهیزات مراکز درمانی هزینه کرده اند.


 


وی با اشاره به احداث شیرخوارگاه های حضرت علی در کرج و شیرخوارگاه حضرت رقیه در تهران تصریح کرد: به زودی شیرخوارگاه ایلام به بهره برداری می رسد و شیرخوارگاه شبیر نیز در دست احداث قرار دارد.


 


در پایان این جلسه مقرر شد جلسه گل ریزان جامعه خیرین حامی معلولان کشور در 16 ماه مبارک رمضان برگزار شود.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است