به مناسبت 12 آذر برگزار مي‌شود / صعود با دست از پله‌هاي برج ميلاد توسط يك ورزشكار توان‌ياب

2 آذر 1391




همزمان با روز جهاني معلولان، ماهانا جامي ماهاناجامی 28 ساله به همراه مرتضی حسینی(عبدی) 1800 پله برج تصميم دارند پله‌هاي برج ميلاد را با دست بالا بروند و به این صورت توانمندی و اراده اشان را به جامعه نشان دهند..


 


به گزارش روابط عمومي مجتمع آموزشي نيكوكاري رعد؛ براساس برنامه‌‌ريزي انجام شده و با مشاركت مسئولان برج ميلاد، همزمان با روز جهاني معلول دو تن از ورزشكاران توانمند پله‌هاي برج ميلاد را با دست بالا مي‌روند.


 


 


در اين مراسم جمعي از هنرمندان، قهرمانان پارا‌المپيك، ‌نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، مسئولان سازمان بهزيستي و نيكوكاران مجتمع رعد حضور خواهند داشت و علاوه بر ارائه گزارش عملكرد سالانه مجتمع رعد، پيام دبيركل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهاني معلولان قرائت خواهد شد.


 


معلولان در جامعه ما با وجود محدودیت های فراوانی که دارند موفق عمل کردند و توانستند به پیشرفت های خوبی دست یابند. البته هنوز به علت عدم فرهنگ مردم و جامعه، آنها برای حضور در اجتماع مشکلات فراوانی دارند.


 


صدیقه اکبری مدیرعامل موسسه خیریه رعد می گوید: ماهانا جامی از سالها پیش، قبل از اینکه برج میلاد ساخته شود تمرینهای خودش را شروع کرد و در مشهد هم هر روز این کار را انجام داد و اکنون به این توانایی رسیده که 1800 پله را بالا برود.به گفته او، ماهانا مهندس شیمی است و ورزش وزنه برداری انجام می دهد.


 


ما در موسسه خیریه رعد تلاش می کنیم که معلولان را از کنج خانه وارد جامعه کنیم و به آنها آموزشی دهیم که بتوانند برای خود کسب درآمد کنند.


 


اکبری گفت: ما به این افراد توان یاب می گوییم و اعتقاد داریم که آنها توانایی هایی دارند که می توانند در جامعه موفق عمل کنند و در این زمینه رسانه ها و صدا و سیما می تواند بسیار کمک کند. او ادامه می دهد چرا صدا و سیما در هیج شغل جلوی دوربینی مثلا گویندگی از معلولین استفاده نمی کند در تمام دنیا بسیاری از برنامه های کودکان حتی با یا مجری معلول اجرا می شود تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.


 


مراسم روز جهانی معلولان در موسسه خیریه رعد با همکاری مسئولان برج میلاد امسال در این مرکز برگزار می شود و از معلولان موفق هم قدردانی می شود.این برای اولین بار است که این مراسنم با همکاری جایی مثل برج میلاد در خارج از موسسه رعد برگزار می شود که به گفته مسئولین موسسه جای تقدیر از مسئولین برج دارد.


 


منبع: خبرآنلاین


 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است