حراج تابلوهای نقاشی هنرجویان رعد در مراسم بزرگداشت هوگو چاوز

12 اسفند 1393



مراسم دومین سالگرد درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا با اجرای برنامه­ های متنوع فرهنگی در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد و در بخشی از این مراسم که به حراج تابلوهای نقاشی هنرمندان ایران و ونزوئلا اختصاص داشت، آثار هنرجویان خیریه رعد به نمایش گذاشته شد.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد؛ سفارت ونزوئلا در ابتکاری فرهنگی، مراسم دومین سالگرد درگذشت هوگو چاوز را با ترکیبی هنرمندانه از موسیقی، نمایش و نقاشی ایران و ونزوئلا در هم آمیخت و با رونمایی از کتاب هوگو چاوز که به معرفی آثار منتخب نقاشی کودکان ایرانی از چهره رئیس جمهور فقید ونزوئلا اختصاص داشت، مراسمی مخاطب پسند اجرا کرد.


 


بر اساس این گزارش در قسمت حراج آثار نقاشی که توسط امیر حسین رستمی هنرمند سرشناس اجرا شد علاوه بر عرضه چند تابلوی نقاشی از هنرمندان کشور ونزوئلا، 6 اثر از هنرمندان توان­یاب رعد در این حراج عرضه شد که آثار نسیم محنتی و مریم حاتمی دانشجویان رشته گرافیک مرکز آموزش علمی کاربردی رعد  و هانیه ثمری که با دهان نقاشی می­کند پسندیده و توسط شرکت­کنندگان خریداری شد.


 


شایان ذکر است در این مراسم که گروهی از شهروندان تهرانی به همراه مدیران و هنرمندان توان­یاب خیریه رعد شرکت کرده بودند، نمایندگانی از سفارت‌های کوبا، بولیوی، لبنان، ویتنام، بوسنی و برزیل حضور داشتند و مجری مراسم با اشاره به ویژگی­های رئیس جمهور فقید  ونزوئلا، افزود: چاوز به‌عنوان یک سیاستمدار، فصلی نو در تاریخ کشور ونزوئلا گشود، او دیپلماتی بود که احترام و انسانیت را برای برقراری تفاهم به کار می‌بست.


 


در ادامه نمایش «آفرینش» توسط گروه تئاتر «آوای لاتین» و موسیقی تلفیقی ایرانی- ونزوئلایی اجرا شد و در قسمتی فیلم کوتاهی از زندگی و فعالیت­های  هوگو چاوز پخش و از کتابی با همین عنوان رونمایی شد.


 
















نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است