گرامیداشت روز جهانی معلولان در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

13 آذر 1392

مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان با حضور گری لویس مقام هماهنگ کننده ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران ، دکتر حسین علاقه بند رییس مرکز علمی کاربردی رعد، صدیقه اکبری مدیر عامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، دکتر محمود علیمحمدی مشاور امور معلولان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، هوشنگ مرادی کرمانی، مدیران انجمن های معلولان، جمعی از هنرمندان و ورزشکاران و توان یابان مجتمع رعد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در این مراسم ابتدا پیام بان کی مون دبیر کل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت توسط نماینده ویژه ایشان گری لویس قرائت شد.

گری لوئیس ضمن تبریک روز جهانی معلولان با بیان اینکه پیام بان کی مون به این مطلب اشاره دارد که درها را به روی تمام معلولان باز کنید متن کامل را برای افراد شرکت کننده در مراسم خواند.

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت ۳ دسامبر ۲۰۱۳ برابر با ۱۲ آذر ماه جاری با اعلام وجود یک میلیارد معلول در جهان خواستار ارائه فرصت به همه ی افراد دارای معلولیت شد.

در ادامه توان یابان کم توان ذهنی از مرکز توان بخشی حضرت زینب(س) به اجرای سرود پرداختندکه علی جباری آهنگساز روشندل سرپرستی این گروه را بر عهده داشت و اجرای توان یابان با تشویق حضار روبرو شد.

سپس دکتر حسین علاقه بند پیرامون روز جهانی معلولان  و گرامیداشت دستاوردهای این روز برای جامعه توان یابان سخنرانی کردند.

رییس مرکز جامع علمی- کاربردی رعد با تبریک فرا رسیدن روز جهانی معلولان به دانشجویان دارای معلولیت  گفت: مرکز جامع علمی- کاربردی رعد با پذیرش۱۰۰ نفر دانشجوی دارای معلولیت به عنوان مرکزی علمی پذیرای حضور دیگر عزیزان توان یاب است. ما افتخار می کنیم که به عنوان مرکزی مناسب سازی شده در خدمت این عزیزان هستیم.

مجید قناد هنرمند مردمی با حضور در سالن همایش مجتمع رعد شور و شوق فراوانی را در جمع توان یابان حاضر در سالن ایجاد کرد و دقایقی به اجرای برنامه پرداخت.

سپس دکتر احمد روستا با موضوع هفت کلید رستگاری به تفسیر سوره حمد به ایراد سخنرانی پرداخت.

این استاد دانشکده اقتصاد و مدیریت با تاکید بر توانمندی های افراد دارای معلولیت گفت: تمام انسان ها با توجه به سوره حمد و سرمشق قرار دادن مفاهیم بلند این سوره می توانند خوشبختی، رستگاری و امید را برای زندگی خود به ارمغان آورند.

وی افزود: چه بسیار افرادی که معلولیت ندارند و کوچکترین امیدواری، رستگاری و سعادتمندی در زندگی ندارند و چه بسیار افراد دارای معلولیتی که خوشبخت و با آرامش و امیدواری زندگی می کنند.

قرعه کشی جشنواره آرزوها و برآوردن آروزها و خواسته های دست یافتنی توان یابان از دیگر بخش های برنامه گرامیداشت روز جهانی معلولان مجتمع رعد بود.

این بخش برنامه با استفاده از درخت ویژه ای که برای این کار آماده شده بود برگزار شد و آروزهای توان یابان از جمله خرید عروسک بزرگ، رفتن به استادیوم ورزشی، رفتن به باشگاه اسب سواری، اجرای برنامه رادیویی، رفتن به صحنه تئاتر، کمک هزینه تحصیل، خرید تبلت، رفتن به سفرهای سیاحتی، زیارتی، تهیه جهیزیه، خرید ویلچر و خیلی از آرزوهای دیگر با حمایت خیرین و هنرمندان و ورزشکاران بر آورده شد.

در این قسمت ابتدا فیلمی به نمایش در آمد که از برخی از آرزوهای برآورده شده توان یابان مانند حضور در استادیوم آزادی و تماشای بازی آث میلان و پرسپولیس، اجرای برنامه رادیویی، حضور در صحنه تئاتر را نشان می داد.

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، شرکت خدمات همراه اول، پایگاه اینترنتی گردشگری نکست هالیدی، شرکت آوات، شرکت راسان، انجمن علمی و آفرینش های هنری معلولان ایران و حسین رادمان حامیان جشنواره آرزوها بودند.

در ادامه مراسم از محمد رضا جهان پناه و سمیرا نیک آور به عنوان نفرات برتر و ۸ هنرمند برگزیده مسابقه نقاشی آسیایی ژاپن ـ پاراآرت ۲۰۱۳ و دانشجویان نمونه مرکز جامع علمی کاربردی رعد قدردانی به عمل آمد.

در حاشیه مراسم:

 

 

 

  • علیرضا خمسه، سیامک اشعریون، محسن افشانی، علی درستکار، بهنوش بختیاری، کامبیز بنان، حسین متولیان، ایلیا کیوان، امیر عباس محسنی، بهرنگ علوی، هوشنگ مرادی کرمانی، رضا بنفشه خواه،

     

     

    • روح اله رستمی قهرمان مسابقات وزنه بردای پارالمپیک لندن از میهمان پر مخاطب مراسم روز جهانی معلولان مجتمع رعد بود.
    • الهام صفوی زاده و شهروز ابراهیمی و مهدیه توانا اجرای  این مراسم را بر عهده داشتند. عمو قناد هم به همراه گروه جمعه به جمعه برای بچه های معلول برنامه ی ویژه ای اجرا کرد .

     

     

    • برگزاری مسابقه امدادی ورزشی با حضور ۳۰ شرکت کننده در محدوده مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد قبل از آغاز مراسم برگزار شد.

     


    مجید قناد ، حمزه ای، شهرزاد عبدالمجید، افشین پیروانی، بهنام روستا ،پژمان جمشیدی و...از جمله هنرمندان و ورزشکارانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

    • بزرگترین کیک با طرح ویلچر با حضور توانیابان مجتمع رعد و رسانه های گروهی بریده شد. این کیک توسط مدیریت صنف قنادان تهران به مناسبت روز جهانی معلولان تهیه شده بود.

 

 

  •  

 
















































 

 

 

 

 

 

 

     

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است