قانون جدید حمایت از معلولان در کشور اجرایی می‌شود

30 تیر 1395

حسین نحوی نژاد در مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان معلول البرز که صبح امروز سه شنبه برگزار شد، افزود: در یک سال گذشته و با حمایت های دولت به خصوص شخص رییس جمهور تصویب و اجرایی شدن قانون حمایت از معلولان در دستور کار دولت قرار گرفته است.


 


وی افزود: در گزارشی که اخیرا به کمیسیون بهداشت مجلس ارائه شده شرایط فعلی معلولان و خدماتی که باید به آنها ارائه شود را تبیین کرده ایم و امید بسیاری داریم تا این قانون به زودی مصوب و اجرایی شود.


 



نحوی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، گفت: در کنار سازمان بهزیستی کشور بیش از ۲۶ هزار نهاد و مرکز غیردولتی به معلولان و مددجویان خدمات می دهند و اجرای قانون جدید حمایت از معلولان می تواند در بهبود کیفیت خدمات بسیار اثرگذار باشد.


 


وی تصریح کرد: در مهمترین بخش قانون حمایت از معلولان دولت مکلف شده است حداقل دستمزد مصوب را به سرپرست خانواده پرداخت کند و طیف معلولان و خانواده آنها از دریافت مستمری ناچیز فعلی فاصله بگیرند.


 



نحوی نژاد توجه ویژه به بخش توانبخشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با دستور رییس جمهور مبنی بر احصا نیازهای توانبخشی معلولان در سال جاری امکانات بهتری به خانواده معلولان در سراسر کشور ارائه خواهد شد و شاهد یک بهبود نسبی در حوزه وسایل توانبخشی خواهیم بود.


 


وی اثرگذاری ورزش در توانبخشی معلولان را مورد اشاره قرار داد و گفت: ورزش تحولی محسوس در زندگی معلولان ایجاد می کند و می تواند به عنوان ابزاری مهم و اثرگذار بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.


 


معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در پایان خاطرنشان کرد: در حالی که ما در سطح ملی نتوانسته ایم زمینه برگزاری مراسم تقدیر از مدال آوران را فراهم کنیم البرز پیشرو بوده و بالاتر از دیگر استان ها عمل کرده است و این جای تقدیر دارد.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است