چهارمحال وبختیاری پیشرو در غربالگری شنوایی کشور

29 تیر 1395

محمد میرزایی در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته بهزیستی، طرح غربالگری شنوایی کشور را 65 درصد اعلام کرد.


وی با بیان این که پیشگیری از معلولیت ها از سیاست های اصلی سازمان بهزیستی است، اجرای طرح مشاوره ژنتیک، غربالگری شنوایی، طرح تنبلی چشم را از برنامه های حوزه پیشگیری بهزیستی دانست.


به گفته وی هم اکنون 32هزار معلول در استان شناسایی شده که از این تعداد بیش از هفت هزارو 700 معلول در70 مرکز نگهداری می شود و سه هزار و 500 معلول از مستمری بگیران هستند.


میرزایی به توانمندی های معلولان اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه توانمندی معلولان می تواند مشکلات این قشر را از جمله بیکاری رفع نماید.


رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار با اشاره به گسترده بودن حوزه فعالیت بهزیستی گفت: این مرکز ظرفیت های بالای در بحث اطلاع رسانی و تنویر افکارعمومی دارد.


جهانبخش صفری افزود: ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی نظام آمادگی کمک و اطلاع رسانی را برای آگاهی بخشی به افراد جامعه در پیشگیری از معلولیت ها دارد.


وی اطلاع رسانی صحیح، سریع و بهنگام و دقت در اخبار ارسالی را از سیاست های حرفه ای ایرنا و توانمندی های خبرنگاران این رسانه تخصصی دانست و ادامه داد: از این ظرفیت می توان برای معرفی توانمندی معلولان و جلوگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی بهره برد.


60 مرکز مشاوره عمومی، تخصصی و سلامت روان در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.


22 تا 27 تیرماه هفته بهزیستی نامگذاری شده است.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است