16 هزار ضایعه نخاعی حق پرستاری می گیرند

29 تیر 1395

کیوان دواتگران در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: علاوه بر بیماران ضایعه نخاعی یک میلیون 400 هزار نفر از بیمارانی که دارای معلولیت بارز می باشند هم حق پرستاری دریافت می کنند.


وی حق پرستاری را برای هر نفر 2 میلیون ریال ذکر کرد.


وی با بیان این که رویکرد این سازمان اجتماع محور و مبتنی به خانواده است افزود: سعی می کنیم تا این بیماران را در کانون خانواده نگه داریم و حق پرستاری به خانواده ها در امر نگهداری کمک می کند.


دواتگران خاطرنشان کرد: 180 نفر ضایعه نخاعی در خراسان شمالی شناسایی شده اند که در صورت ثبت نام در بانک اطلاعات می توانند از حق پرستاری استفاده کنند.


وی تصریح کرد: در طی این سفر 800 دانشجوی معلول در استان شناسایی شده است که شهریه این دانشجویان هم پرداخت خواهد شد.


 


*** 20 درصد از جامعه روستایی در کشور از خدمات سی بی آر استفاده می کنند


مدیرکل امور توانبخشی و سالمندان سازمان بهزیستی گفت: 20 درصد از 450 هزار نفر از جامعه روستایی کشور از خدمات طرح سی بی آر (توانبخشی مبتنی بر جامعه) استفاده می کنند.


کیوان دواتگران با بیان این که در اجرای این طرح کشورمان در آسیا و اقیانوسیه جزء کشورهای برتر است، افزود: در طرح یاد شده معلولان روستاها توسط مددکاران بهزیستی شناسایی می شوند و پس از بررسی های کارشناسی توسط مددکاران بهزیستی این عزیزان از طریق خانواده و جامعه مورد آموزش قرار می گیرند.


وی تصریح کرد: پس از بررسی های به عمل آمده توسط کارشناسان مددکار فرد معلول می تواند از خدمات توانبخشی سازمان بهزیستی استفاده نماید.


دواتگران افزود: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه یا سی بی آر با اولویت شناسایی معلولان در تمام روستاهای بالای 50 خانوار و با هدف پیشگیری از تشدید معلولیت ، اشتغالزایی و توانمند سازی معلولان در حال اجراست.


وی گفت: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از سال 1374 در برخی استانهای کشور آغاز شد و هم اکنون این طرح در تمامی استانهای کشور در حال اجرا است.


در سفر یک روزه مدیرکل توانبخشی معلولان و سالمندان سازمان بهزیستی به خراسان شمالی دو مرکز شبانه روزی توانبخشی اعصاب و روان ،زنان و مردان و همچنین یک مرکز روزانه توانبخشی و آموزشی سالمندان در شهرستان بجنورد افتتاح شد.


هم اکنون استان خراسان شمالی 17 هزار و 429 معلول دارد که بیشترین معلولان با هفت هزار و 300 نفر در حوزه جسمی حرکتی و بعد از آن معلولان ذهنی اند که تعداد آنان پنج هزار و 400 نفر است.


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است