برگزیدگان جشنواره توان یاب و فضای مجازی در مراسم میلاد امام علی (ع) معرفی شدند

24 اردیبهشت 1393


همزمان با برگزاری مراسم میلاد با سعادت امام علی (ع) از مردان تلاشگر ۳ دهه گذشته مجتمع رعد که در تأسیس و پیشبرد اهداف این مؤسسه نقش مؤثری داشتند، تجلیل شد و همچنین از برگزیدگان دومین جشنواره توان یاب و فضای مجازی با اهدا جوایز ویژه و تندیس قدردانی به عمل آمد.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد؛ در مراسمی که با حضور جمعی از اعضای هیأت مؤسس، هیأت امنا، هیأت مدیره، نیکوکاران با سابقه، کارآموزان و کارآموختگان موفق و پدر زحمتکش چند کارآموز برگزار شد، ابتدا پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط محمد شکری یکی از هنرجویان رعد، مهندس احمد میزاخانی رئیس هیأت مدیره و یکی از مؤسسان خیریه رعد با تبریک میلاد امام اول مسلمانان و اشاره به فضایل اخلاقی آن حضرت، افزود: شایستگی های اخلاقی و انسانی امام علی (ع) چنان گسترده است که در یک جلسه قابل بیان و تفسیر نیست اما چهل پند آن حضرت گنجینه ای از کرامت های انسانی و اخلاقی است.



رئیس هیأت مدیره رعد با اشاره به خدمات ارزشمند این مؤسسه آموزشی طی ۳ دهه گذشته، گفت: این فعالیت ها به برکت حضور عزیزان بزرگواری حاصل شد که ۳۰ سال پیش با توکل به لطف خدای مهربان پای در این راه پر فراز و فرود گذاشتند و در این سال ها جمع قابل توجهی از مردان و زنان نیکوکار با حضورشان این حرکت را توسعه و تداوم بخشیدند، حال امروز فرصتی به دست آمد تا مجتمع تعدادی از این دوستان را مورد تجلیل قرار دهد.


 


در ادامه این مراسم فیلم مستندی از ساخته های محمد پیروزرام به نمایش درآمد که به زندگی هنرمند توان-یابی به نام احمد ارجمندی پرداخته بود که پدرش برای موفقیت او زحمات بسیاری کشیده بود.


 


این فیلمساز توان یاب به رغم داشتن معلولیت شدید و مشکل تکلم چند جایزه معتبر هنری از جشنواره های خارجی را کسب کرده است که پدر احمد در پیشرفت حرفه ای تأثیر انکار ناپذی داشته است.


 


در بخش دیگری از این مراسم رضا سخن سنج مدیر روابط عمومی خیریه رعد و عضو هیأت داوران دومین جشنواره توان یاب و فضای مجازی با قرائت بیانیه هیأت داوران و بیان معیارهای فنی و محتوایی داوری، افزود: هدف از برگزاری این دوره از جشنواره ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی با رویکرد « توان یاب، فضای مجازی، اشتغال و استقلال اجتماعی» بود.


 


وی با اشاره به میزان شرکت کنندگان و ابراز امیدواری برای مشارکت بیشتر علاقه مندان برای دوره های بعد، گفت: در این دروه ۱۰۰ شرکت کننده در ۴ بخش به رقابت پرداختند که در پایان نفرات اول تا سوم هر بخش در این مراسم معرفی و با اهدا تندیس و جوایز نفیس تجلیل می شوند.


 


در دوره دومین جشنواره توان یاب و فضای مجازی دکتر محمد کمالی ریاست مرکز تحقیقات توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، مهندس مسعود زارع مدیر روابط عمومی شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات کویر یزد، مهدی امیری معاون اداره سلامت شهرداری تهران، مهندس رضا هاشمی کارشناس رسانه های دیجیتال، رضا سخن سنج مدیر روابط عمومی مجتمع رعد، مهندس رحمان علاقه بند مدیر وب سایت رعد و مهندس فاطمه غفوریان مدیر دفتر کارآفرینی مجتمع رعد مسؤولیت داوری را بر عهده داشتند.


 


در ادامه احمد میرزاخانی و صدیقه اکبری از اعضای هیات مدیره مجتمع رعد و مسعود زارع مهرجردی مدیر روابط عمومی شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات کویر یزد به عنوان حامی مالی جشنواره با حضور در جایگاه، جوایز و تندیس جشنواره را برگزیدگان اهدا کردند.


 


در گروه وب سایت های افراد دارای معلولیت، رتبه اول به محمد حیدری، مدیر سایت بال پرواز جامعه مجازی معلولین ايران از شهر اصفهان؛ رتبه دوم به سعید ضروری، مدیرآموزشگاه مجازی زبان انگلیسی وافل از شهر منجیل و رتبه سوم به افشين پرفكر مقدم، مدیر سایت جامعه مجازي معلولين شهر ری تعلق گرفت.


 


همچنین در گروه های افراد دارای معلولیت، هانیه عرب نویسنده وبلاگ لبخند زندگی از کرج، رتبه اول؛ آرزو قنبری نویسنده وبلاگ سودایی از تهران رتبه دوم و مونا عبدالحسین مزرعی نویسنده وبلاگ من و نخاع از اهواز رتبه سوم را کسب کردند.


 


در گروه وب سایت های مرتبط با معلولیت، رتبه اول را دکتر نگین حسینی روزنامه نگار و مدیر سایت روز+نامه و رتبه دوم را به صورت مشترک مینا آروانه مدیر پایگاه اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران ساکن تهران و جواد طلسچی مدیر بانک اطلاعات مددکاران ساکن بندر انزلی را به خود اختصاص دادند و در گروه وب سایت های حوزه معلولیت، رتبه اول را وب سایت موسسه پیام آوران ساحل امید با مدیریت شهرام مبصر، رتبه دوم را وب سایت کانون معلولان شهر تهران به مدیریت ترانه میلادی و رتبه سوم را وب سایت دفتر فرهنگ معلولین به مدیریت علی نوری از آن خود کردند.


 


در قسمت دیگری از این مراسم دکتر حبیب الله نبوی با تکیه بر مفاهیم نهج البلاغه به بیان نقش نیکوکاری و تأثیر آن در توسعه و پیشرفت مراکز آموزش در حوزه معلولان اشاره کرد و افزود: توجه به فرمایشات حضرت علی (ع) و توصیه نهج البلاغه باید در جامعه و رسانه های ما اهمیت بیشتر پیدا کند تا مردم در حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی نقش مؤثر این دستورات را به خوبی دریابند.


 


اجرای موسیقی سنتی توسط گروه موسیقی توان یابان مجتمع رعد به سرپرستی یاشارخدایی و اجرای ترانه های ملی و محلی از قسمت های جذاب مراسم بود.


 


بخش پایانی مراسم به گرامیداشت روز پدر و قدردانی از مقام نیکوکاران سه دهه اختصاص داشت که در این قسمت از مؤسسان، مدیران و نیکوکاران مجتمع رعد با اهدا تندیس خدمت به شرح زیر تجلیل به عمل آمد:


 


احمد میرزاخانی، میرهاشم سجادی، علی سلطان زاده، عبدالله توسلی حجتی، علیرضا هندی، محمدمهدی کاشانچی، محمد توسلی حجتی، دکتر قاسم صالح خو، خسرو منصوریان، حسین حریری، سیدقاسم لواسانی، محسن نیک نژاد، یوسف طاهری قزوینی، اسداله خان والی، محمد نکوئیان، محمدمهدی محمدی اردهالی، دکتر سیدمجید میرخانی، دکتر مرتضی مولوی، عبدالمجید قندی زاده، دکتر مهدی بهادری نژاد، حسن عبودیت، سیدعلی محمودی، بهمن رضا خانی، فرید حریری، محمد ناظم پور و حسن مقدم پور، دکتر حسین علاقه بند، محمود عامری، هاشم صباغیان، دکتر کاظم یزدی، محمدتقی نکوفر، عزیزالله علاالدینی، مهندس جلال علاقه بند، مجید مهرتاش، ایمان علاقه بند، حسین عبید، رحمان علاقه بند، محمود توسلی حجتی و محمدحسین پورحسینیان.


 


























نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است