تجلیل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور از پروفسور مریم میرزاخانی

10 آبان 1393


لوح سپاس شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نهاد ریاست جمهوری به پاس کسب بالاترین جایزه علمی ریاضیات جهان به پروفسور مریم میرزاخانی اهدا شد.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ در این جلسه که مهندس احمد میرزاخانی رییس هیأت مدیره و پدر پروفسور مریم میرزاخانی، دکتر سید مجید حلاج زاده مشاور دبیرکل و شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و جمعی از اعضای هیات مدیره مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد حضور داشتند، دکتر حلاج زاده نماینده دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور ضمن تبریک این موفقیت علمی به پدر و سایر اعضای خانواده پروفسور مریم میرزاخانی، افزود: کشور عزیر ایران به داشتن سرمایه­ های ارزشمندی همچون پروفسور مریم میرزاخانی افتخار می­کند و حضور این دانشمندان جوان در جهان باعث ارتقا دانش بشری خواهد بود.


 


در ادامه این نشست مهندس احمد میرزاخانی رییس هیات مدیره مجتمع رعد با ابراز تشکر از دقت نظر شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نهاد ریاست جمهوری، افزود: مراسم قدردانی از فرزندم قرار بود چند وقت پیش برگزار شود که به ­علت سفری که در پیش داشتم مدتی به تأخیر افتاد با این وجود تجلیل از نخبگان و دانشمندان ایرانی سنت پسندیده­ای است که باعث تشویق جوانان و دانشجویان به کسب مراتب علمی بالاتر خواهد شد.


 


رییس هیأت مدیره مجتمع رعد با بیان ضرورت حمایت از استعدادهای جوان کشور برای رسیدن به قله­ های علمی و فرهنگی، افزود: مجتمع رعد با پیگیری همین سیاست اصولی پس از تأسیس نخستین مرکز آموزش عالی مناسب­سازی شده برای تحصیل افراد دارای معلولیت و اعطای تسهیلات ارزشمند تحصیلی به این گروه از شهروندان در نظر دارد با برگزاری دوره­ های کارشناسی ارشد و دکتری مسیر علم­آموزی توان­یابان را هر چه بیشتر هموار سازد.


 


در پایان این مراسم دکتر سید مجید حلاج زاده لوح سپاسی که دکترسید جواد قوام شهیدی دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور آن را امضا کرده بود به پدر پرفسور میرزاخانی اهدا کرد در قسمتی از این تابلو آمده است: ایرانیان به یمن الطاف ایزد تعالی و به مدد اراده و پشتکار و روح خردگرا و فطرت پاک انسانی، با جهاد علمی و اندیشه ورزی در طول تاریخ، مصدر و منشأ خدمات ممتاز برای جامعه، و پیام آوران زندگی برای بشریت بوده اند. موفقیت سر کار عالی نمادی از ظهور توانایی­های زن ایرانی و پیام قابلیت بالندگی و شکوفایی زنان ایرانی متناسب با شایستگی­های آنان است. ، و


 


شایان ذکر است؛ پروفسور مریم میرزاخانی استاد ریاضی دانشگاه استنفورد و دانش­ آموخته کارشناسی ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان نخستین زن دریافت­ کننده مدال فیلدز است که از این مدال به عنوان نوبل ریاضی یاد می­شود.


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است