فعالان حوزه معلولان كشور فنلاند از رعد بازديد كردند

27 آبان 1393


به دعوت روابط بين‌الملل سازمان بهزيستي كشور هيأتي از فعالان حوزه معلولان كشور فنلاند به رياست كاله كان­كولا ضمن حضور در مجتمع رعد و ملاقات با توان‌يابان از بخش‌هاي مختلف اين مؤسسه بازديد كردند.


 


به گزارش روابط عمومي مجتمع رعد؛ در حاشيه اين بازديد، نشستي با حضور اعضاي هيأت مديره مجتمع رعد برگزار شد كه مهندس احمد ميرزاخاني ضمن عرض خير مقدم به گروه فنلاندي، تاريخچه‌اي از نحوه تأسيس خيريه رعد بيان كرد و افزود: ‌آموزش يكي از مؤثرترين روش‌هاي افزايش توانمند‌هاي افراد داراي معلوليت است و مؤسسه رعد 30 سال پيش با همين رويكرد گام در اين مسير حمايت از توان‌يابان گذاشت و تا امروز خدمات ارزشمندی به جامعه معلولان كشور ارايه كرده است.


 


در ادامه كان­كولا رئيس هيأت فنلاندي ضمن قدرداني از تلاش‌هايي كه طي سال‌‌‌هاي گذشته انجام شده است،‌ افزود: در كشور فنلاند ما براي پيوستن به كنوانسيون حقوق معلولان تلاش مي‌كنيم و اميدواريم در آينده نزديك اين پيمان نامه بين‌المللي به امضا برسد.


 


در قسمتي از اين نشست هيأت فنلاندي باگروهي از توان‌يابان كار­آموخته كه پس از طي دوره‌هاي آموزشي در بخش‌هاي اداري و آموزشی مجتمع رعد فعالیت می­کردند، آشنا شدند و سؤالاتی در مورد نحوه آشنایی، دلايل علاقه‌مندي، تسهيلات پيش بيني شده اين مؤسسه و نيز ميزان تحصيلات، مدارك تحصيلي و مهارتي و اهداف آينده آنها مطرح و به پاسخ‌هايشان توجه كردند.


 


شايان ذكر است ،‌كاله كان­كولا يكي از شهروندان برجسته فنلاندي ست كه سال 1950 ميلادي متولد شده و از بدو تولد دچار معلوليت است، وي از سال 1983 تا 1987 به عضويت پارلمان فنلاند انتخاب شد و در حال حاضر رئيس جامعه سبز آن كشور است که پروژه­ های زیست محیطی مشترکی با سایر کشورها اجرا می­کنند.


 


اين سياستمدار فنلاندي در شوراي كنيز كه 1600 نفر عضو و در 5 شهر فنلاند شعبه دارد، براي دسترسي معلولان به زندگي بهتر و تحقق حقوق شهروند فعاليت مي‌‌كند.


 










نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است