دومین حراج آثار هنرهای تجسمی خیریه رعد رکوردی از همدلی ثبت کرد

6 بهمن 1393


با حضور جمعی از هنرمندان، مسؤولان مراکز و سازمان­های فرهنگی و دوستداران آثار هنری، دومین حراج آثار هنرهای تجسمی خیریه رعد در سالن همایش این مجتمع برگزار شد.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ ابتدای این مراسم  پس از تلاوت کلام ا... مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، صدیقه اکبری مدیر عامل مجتمع رعد طی سخنان کوتاهی علاوه بر قدردانی از حضور امیدبخش علاقه­مندان به آثار هنری، افزود: حمایت­های شما مردم نیکوکار این امکان را فراهم می­سازد تا این موسسه آموزشی برای توانمندسازی کارآموزان، هنرجویان و دانشجویان از بهترین امکانات استفاده کند و با همکاری شما آنها را تا هدف نهایی که اشتغال پایدار است، همراهی کند.


 


وی در ادامه افزود: با بهره­ گیری از تجارب ارزشمند نخستین حراج که سال گذشته برگزار شد، گروه­های همیاری جوانان و بانوان خیریه رعد تلاش کردند دومین حراج از هر نظر شایسته شما هنردوستان باشد، ضمن تشکر از کمک­های آنها، امیدوارم با راهنمایی­های خود این موسسه خیریه را یاری دهید.


 


در ادامه طوفان گرکانی مجری مراسم در جایگاه حاضر شد و معرفی تک تک آثار هنرمندان و ارایه توضیحاتی در مورد سبک هنرمند، ویژگی­های اثر و سوابق قبلی پدیدآورندگان آثار زمینه را برای شرکت حضار در حراج آماده می­کرد.


 


در این دوره ۷۵ تابلو و مجسمه از هنرمندان سرشناس کشور به حراج گذاشته شد که ۵۵ اثر به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به نفع فعالیتهای آموزشی، توانبخشی خیریه رعد به فروش رسید.


 


دومین حراج آثار هنرهای تجسمی خیریه رعد جمعه سوم بهمن پس از یک هفته نمایش آثار با حضور علاقمندان به آثار هنری در سالن همایش این خیریه برگزار شد.


 


این حراج که با استقبال بی نظیرعلاقه­ مندان مواجه شده بود، حدود ۳ ساعت ادامه یافت و در این مدت ۷۵ اثر هنری هنرمندان صاحب سبک و عنوان کشور شامل: تابلوی نقاشی، عکس، مجسمه و تابلو بافته­ های محلی یک به یک در جایگاه معرفی شد و خریدان با پیشنهاد مبالغ مورد نظرشان که اغلب بیشتر از قیمت پایه و کارشناسی شده حراج بود، آثار منتخب خود را خریداری کردند.


 


در پایان مراسم حراج مسؤولان برگزاری اعلام کردند، عملکرد مالی دومین حراج حدود ۵۰۰ میلیون تومان با فروش ۵۵ اثر عرضه شده بود که براساس رقم اعلام شده فروش دومین حراج خیریه رعد در مقایسه با سال گذشته ۲۷ درصد رشد نشان می­دهد ضمن آنکه ۷۰ درصد آثار معرفی شده در این حراج مورد توجه شرکت­کنندگان قرار گرفت.


 


در پایان کار دومین حراج رعد آسا براتی مدیر اجرایی حراج در گفت و گوی کوتاهی ضمن ابراز رضایت از برگزاری دومین حراج خیریه رعد از تمام مردم هنر دوستی که طی یک هفته زمان نمایشگاه و همچنین مراسم حراج با حضور و نظراتشان موسسه رعد را حمایت کردند، صمیمانه تشکر کرد.


 


رحمان علاقه ­بند مسئول پروژه گالری حراج با اشاره به  استقبال چشمگیر مردم از این برنامه فرهنگی، گفت: از تمام مسؤولانی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که خیریه رعد را برای اجرای موفق این حراج کمک کردند، تشکر می­کنم و موسسه رعد در آینده پذیرای حضور هنرمندان نیکوکار و برگزاری سایر برنامه­های فرهنگی خواهد بود.


 


شایان ذکر است مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد که چندی پیش ۳۰ سال فعالیت خود را پشت سر گذاشت خدمات کاملاً رایگانی را در عرصه آموزش، توانبخشی، اشتغال و تحصیلات دانشگاهی افراد دارای معلولیت ارایه می­دهد.


 
















نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است