پياده سازی شاخص های رفاهی سوئد برای بازگشت دوباره معلولان به بطن جامعه

30 فروردین 1394



دکتر انوشيروان محسنی بندپي، رئيس سازمان بهزيستی کشور، در ديدار با صدیقه اکبری، مدیر عامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد و منصوره پناهی عضو هيئت مديره مرکز توانبخشی حرفه ای سوئدی ميسا بر فعاليت بيشتر و ضرورت ارتقاء سطح خدمات توانبخشی در کشور تاکيد کرد.


به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ منصوره پناهی مدير مرکز توانبخشی حرفه‌ای ميسا با هيئت همراه سوئدی با خدمات حمايتی بالاخص ايجاد اشتغال برای افراد معلول بهزيستی آشنا خواهند شد.



دکتر انوشيروان محسنی بندپي رئيس سازمان بهزيستی کشور در این دیدار گفت: کشور سوئد در ارتقاء شاخص های رفاهی کار کرده است برای ما نيز لازم است که اين شاخص ها را برای بازگشت دوباره معلولان به بطن جامعه پياده سازی کنيم.


دکتر انوشيروان محسنی بندپي خواستار تعامل دوسويه و انتقال تجربيات درخصوص آماده کردن افراد دارای معلوليت جويای کار برای ورود به اجتماع شدند.همچنین در اين ديدار رئيس سازمان بهزيستی کشور با بيان اينکه اتکاء به قانون اساسی، تاکيدات مقام معظم رهبری و توجه دولت تدبير و اميد اقدامات و شاخص‌های مطلوبی نصيب کشور کرده است، گفت: اکنون در حوزه مديترانه شرقی جزء طراز اولی‌ها در کاهش مرگ و مير کودکان زير يکسال و افزايش ميانگين عمر زنان و ... هستيم؛ همچنين در تأمين و تربيت نيروی انسانی کشور نيز خودکفا شده‌ايم بطوری که اکنون سهميه جامعه در سرانه پزشک در کشور شاخص ارزشمندی را از آن خود کرده است.


وی با تأکيد بر فعاليت بيشتر و ضرورت ارتقاء سطح خدمات توانبخشی در کشور، تصريح کرد: اکنون نيازمنديم از پتانسيل‌های موجود استفاده کنيم تا معلول خود را از جامعه ايزوله نکند؛ بايد آموزش‌ها و توانمندی در آنها نهادينه شود تا بتوانند مستقل عمل کنند؛ چنانکه وقتی معلولی در مسابقات پارالمپيک وزنه سنگينی را رکورد می‌زند پس ظرفيت و قابليت توانمندی در عرصه‌های ديگر را دارد.



محسنی بندپی در پايان ديدار با تيم مذاکره‌کننده سوئدی بر تلاش برای بازگشت دوباره معلولان به بطن جامعه ابراز خرسندی کرد و يادآور شد: قطع يقين سوئد در ارتقاء شاخص‌های رفاهی کار کرده است وما هم ميتوانيم از تجربيات اين کشوربرای پياده سازي  اين شاخص‌ها را در کشور استفاده کنيم.


کارگاه پشتیبانی استخدام توسط مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با مشارکت سازمان بهزیستی کشور از 31 فرودین ماه به مدت سه روز با حضور کارشناسان سازمان بهزیستی کشور، فعالان سازمان های مردم نهاد حوزه معلولان در مجتمع رعد برگزار خواهد شد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است