همایش بهداشت عمومی برگزار شد

7 خرداد 1394



با هدف ارتقا اطلاعات فردی و افزایش میزان بهداشت اجتماعی، همایش بهداشت عمومی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهید بهشتی در سالن همایش مجتمع رعد برگزار شد.


 


به گزارش روابط عمومی رعد در این همایش علمی کاربردی که با حضور جمعی از کارآموزان، دانشجویان، همکاران و اعضا گروه همیاری بانوان خیریه رعد برگزار شد، ابتدا مژگان جعفری کارشناس مسؤول سلامت روان مرکز بهداشت شرق تهران با تأکید بر آمادگی پیش از ازدواج، افزود: بلوغ عاطفی یکی از ضروریات زندگی مشترک است و بلوغ عاطفی به معنی ابراز علاقه و بیان علاقه به اطرافیان و نیز مدیریت احساسات و هیجانات تعریف می­شود.


 


وی با بیان اینکه بهداشت روانی یا سلامت عاطفی به آرامش روحی افراد اطلاق می­شود، افزود: آرامش روحی به احساسی که شخص نسبت به خود، کیفیت روابط با دیگران، توانایی مدیریت احساسات و مبارزه با مشکلات بستگی مستقیم دارد.


 


کارشناس مسؤول سلامت روان مرکز بهداشت شرق تهران در ادامه چند توصیه برای ازدواج موفق ارایه کرد و گفت: در ازدواج به دنبال شریکی بگردید که شما را بدون قید و شرط دوست داشته باشد و با کسی ارتباط برقرار کنید که به شما احساس امنیت خاطر بدهد.


 


در ادامه این همایش فرشته امین ­اجلاسی کارشناس مرکز بهداشت شرق تهران با یادآوری این نکته که «خود مراقبتی» از تغیر رفتار آغاز می­شود، افزود: تغیر رفتار می­بایست با آگاهی همراه شود تا به نتایج مورد نظر برسد.


 


وی با تأکید بر اینکه تغیر رفتار باید از گام­های کوچک آغاز شود، گفت: در هر مرحله­ای که باشیم، اعم از پیش قصد یا مرحله قصد باید بدانیم که انتخاب هدف، بسیار مهم است و برای رسیدن به هدف، توجه به زمان و زمان­بندی حرکت، عنصر تعین کننده­ای محسوب می­شود.


 


امین اجلاسی در ادامه خود مراقبتی را به خود مراقبتی فیزیکی و خود مراقبتی روحی و روانی تقسیم­بندی کرد و به نقش هرکدام به تفصیل اشاره کرد.


 


شایان ذکر است پیش از آغاز همایش گروهی از  پزشکان مرکز سلامت ضمن معاینه از کارآموزان و دانشجویان نسبت به تکمیل پرونده سلامت شرکت کنندگان اقدام کردند.


 


 


 














نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است