برگزاری مراسم افطاری خیریه رعد با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

13 تیر 1394


در سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) ضیافت افطاری مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با حضور دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صدیقه اکبری مدیر عامل به اتفاق اعضای هیأت مدیره مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد و جمعی از مدیران و مسؤولان دستگاه های مرتبط، در مجتمع رعد برگزار شد.


 


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد؛ دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خیریه رعد به عنوان یک فعالیت اجتماعی سالم یاد کرد و گفت: در مدتی که وزیر شدم و مطالعه پیرامون کار اجتماعی را از منظر اجرا آغاز کردم  با اسم مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد و الگوی رعد آشنا شدم و الگوی رعد می تواند به عنوان پارادایم فعالیت اجتماعی شامل: نوع فعالیت، نوع نگاه گرداندگان به فعالیت اجتماعی تلقی شود. من به خانواده بزرگ رعد تبریک می گویم که خیریه رعد یک فعالیت سالم و قابل الگو برداری است.


 


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ما در دولت از بهزیستی دولت محور عبور کردیم و به بهزیستی مبتنی بر جامعه توجه داریم و همه­ی برنامه­های خود را بر اساس آن تنظیم کرده­ایم و اخیراً هم برنامه بهزیستی در خانه را دنبال می­کنیم.


 



وی گفت: اگر قرار است که نسل­های بعدی ما، بچه­های ما در همین جامعه­ای که هستیم، بهتر زندگی کنند و زیست بهتری داشته باشند، باید برگردیم به سنت­های اجتماعی خودمان با ساخت شفاخانه­ها، مدارس، مکتب­خانه­ها، کاروانسراها در روزگار قدیم و حتی در دنیای مدرن ساختن مدارس جدید ساختن بیمارستان­های بزرگ. ما راهی نداریم جز اینکه خیر جمعی را گسترش دهیم، من معتقدم ایران امروز برای بهتر بودن راهی به جز افزایش سرمایه­های اجتماعی و گسترش خیر جمعی ندارد.


 


وزیر کار تعاون رفاه اجتماعی در خاتمه سخنان خود گفت: از مجموعه خیریه بسیار سپاسگزارم و من مجتمع رعد را مثل خانه خودم دوست دارم و به آن علاقه مندهستم و  امیدوارم من هم یک رعدی محسوب بشوم.


 


در قسمتی از این مراسم گروه موسیقی سنتی هنرجویان مجتمع رعد با حضور فرناز احمدی، فدیا کوهی، امیر همتیان، آرزو براتی، مرضیه دیانت­فر، حمید­رضا رجبی و اشرف رجبی در صحنه حاضر شدند و چند قطعه موسیقی محلی و سنتی اجرا کردند این برنامه که با تشویق و استقبال خوب حضار همراه بود، گوشه ­ای از توانمندهای خود را به نمایش گذاشت.


 



در ادامه  فیلم کوتاه و مستند "چرا رعد؟" ساخته صابر خواجه دلوی به نمایش درآمد در این مستند کارآموزان واحد آموزش، دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی رعد و کارکنان و نیکوکاران خیریه رعد در فضایی صمیمی دلایل حضورشان در خیریه رعد و تأثیر آن در زندگی فردی و شغلی خود را را بیان کردند.


 


سپس استاد ابریشمچی از نیکوکاران سرشناس اشعاری از مولانا در وصف کار خیر و همدلی و مهربانی برای حضار قرائت کرد که این شعر­خوانی جلوه­ای معنوی این مراسم را افزایش داد.


 


همچنین سونیا هاشمی درباره شیوه­ های نوین زندگی سالم بر اساس  تغذیه سالم و سنتی و داشتن افکار مثبت مبتنی بر مهرورزی با سایر افراد جامعه سخنانی ایراد کرد.


 


در پایان مهدی عباس­ نژاد با خواندن دعا و اذان مغرب مراسم را به اوج معنویت رساند و در ادامه احمد توکلی مجری صدا وسیما  کمک­ های حضار نیکوکار که به امر آموزش رایگان مددجویان اختصاص داده شده بود را با ذکر میزان اعلام کرد و پایان بخش شب نیلوفری خیریه رعد پذیرایی از میهمانان حاضر و صرف افطاری نیکوکاران در سال 94 بود.


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است