مجتمع رعد مثلث علم، هنر و آموزش

19 شهریور 1394

مدیر کل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، همکاری این سازمان، مجتمع رعد و یک گروه سوئدی در زمینه «تربیت مربی شغلی» که برای اولین بار در ایران انجام می شود را نگرش جدیدی در زمینه اشتغال افراد دارای معلولیت عنوان کرد.


به گزارش ستاد خبری جشنواره ملی «خودباوری» زهرا نوپرست در افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: نگاه جدیدی در سازمان بهزیستی تحت عنوان «تربیت مربی شغلی» ایجاد شده که از سال گذشته با کمک مجتمع رعد تمهیدات آن صورت گرفت و اولین دوره آن از ابتدای امسال با مشارکت یک گروه از سوئد برگزار شد.


وی افزود: این دوره ها از 1980 در کشورهای اروپایی رواج یافته و 10 استان کشور ما نیز وارد این برنامه شده اند که دومین دوره را با همکاری موسسه رعد و شرکت سوئدی در آذرماه خواهیم داشت.


این برنامه نگرش جدیدی در زمینه اشتغال افراد دارای معلولیت است. مدیر کل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی کشور جشنواره خودباوری را خودجوش عنوان و تصریح کرد: این جشنواره به همت بخش غیردولتی رعد انجام می شود.


این خودش بودن، برتری خودباوری مجموعه ای است که می تواند با توجه به توانش این برنامه ها را ترتیب بدهد که سازمان بهزیستی هم از این برنامه های غیردولتی و مردمی استقبال می کند. نوپرست ادامه داد: عملکرد رعد مرکز که زیر نظر واحد شمیرانات بهزیستی کشور قرار دارد، مثبت و علمی است.


با توجه به وجود دانشگاه علمی کاربردی رعد در کنار مرکز روزانه، تلفیق علم، هنر و آموزش توانبخشی مثلثی است که در این مجتمع دیده شده است. در بخش روزانه نیز مرکز رعد خدمات زیادی از جمله فیزیوتراپی و آموزش ارایه می دهد، لذا نگاه ما نسبت به رعد مثبت است.


به  گفته وی، سازمان بهزیستی با هدف توانمندسازی، برابری فرصت ها و افزایش مشارکت اجتماعی حرف، از حدود سال 1380 در زمینه مراکز حرفه آموزی فعالیت خود را آغاز کرده است. البته این وظایف بسیاری از ارگانها از جمله سازمان فنی و حرفه ای است ولی سازمان بهزیستی با نگاه توانمندسازی این فعالیتها را انجام می دهد.


مدیر کل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان این که مجتمع رعد یک مرکز حرفه آموزی جسمی حرکتی گفت: هدف ما این است فردی که دچار ناتوانی است بتواند با نگرش و نوعی تبعیض مثبت بتواند توانایی های خود را در زمینه های آموزش و حرفه آموزی بالا ببرد.


نوپرست تصریح کرد: بخش دیگر فعالیت سازمان در این زمینه برای کسانی است که نمی توانند وارد بازار شغلی شوند. این افراد از لحاظ ذهنی دچار درجه بیشتری از ناتوانی هستند که در کارگاههای تولیدی حمایتی فعالیت می کنند.


این مراکز با توجه به قانون جامع، خارج از قانون شمول کار هستند و تولیداتی را به صورت گروهی انجام می دهند. وی افزود: فعالیت دیگر سازمان بهزیستی مربوط به اشتغال افراد دارای معلولیتی است که در جامعه  حضور دارند که بحث اشتغال 3 درصد و ارایه تسهیلات در این قسمت است.

دومین «جشنواره ملی خودباوری» با هدف بررسی مسائل کارآفرینی و اشتغال افراد دارای معلولیت طی روزهای 18 و 19 شهریورماه از سوی مجتمع آموزشی - نیکوکاری «رعد» برگزار می شود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار مربوط به این جشنواره می توانند به وب سایت مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد به نشانی  www.raad-charity.org مراجعه کنند.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است