دکتر کامران عاروان: نخبگان دارای معلولیت را از یاد نبریم

12 آبان 1394


هشتم آبان ماه مسابقات ملی مهارت افراد دارای معلولیت با حضور 37 نفر از 15 شهر کشور در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد برگزار شد.


 


تعدادی از شرکت کنندگان این رقابت به مرحله نهایی راه یافته و پس از گذراندن اردوی آمادگی در سازمان فنی و حرفه ای کشور و شرکت در آزمون نهایی به مسابقات جهانی در فروردین ماه 96 در فرانسه راه خواهند یافت.


 


همزمان با برگزاری این آزمون دکتر کامران عاروان مدیر عامل جامعه معلولان از محل برگزاری مسابقات بازدید کرد و در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی مجتمع رعد به سوالات زیر پاسخ داد.


 


●نظر شما درباره برگزاری این آزمون در موسسه رعد چیست؟


_ تاکنون چندین المپیاد فنی و حرفه ای ویژه افراد معلول برگزار شده است و امید است که با کمک سازمان های دولتی گسترش بیشتری بیابد و استعدادهای مختلف از سراسر کشور شناسایی کنیم.


 


در هر استانی افراد زیادی هستند که در زمینه های مختلف مرتبط با المپیاد، خبره شده اند.


 


ما می توانیم از این جمعیت زیاد با استعداد های مختلف استفاده کرده و یک المپیاد در سطح عالی سازماندهی کنیم.


 


خوشبختانه دوستان ما در بخش خصوصی همواره تلاش لازم را در این زمینه انجام داداه اند و بدنه ی نخبگان جامعه را می شناسند و با آنها در ارتباطند چه انجمن هایی مثل مجتمع رعد و انجمن باور که در برگزاری این رقابت حضور مستقیم دارند و چه انجمن های دیگر که می توانند به برگزاری آن کمک کنند.


 


●پشنهاد شما برای هرچه بهتر برگزار شدن این المپیاد در آینده چیست؟


_به نظر بنده بهتر است این المپیاد به بخش غیر دولتی واگذار شود و بخش دولتی حمایت و نظارت لازم را انجام دهد که بتوانیم تعداد بیشتری از داوطلبان را از سطح کشور جمع آوری کنیم ما در روستاها بسیاری از افراد دارای معلولیت را داریم که مستعد و هنرور هستند که باید به طور صحیح و دقیق اخبار به آنها اطلاع رسانی شود.


 


●در واقع یک فراخوان گسترده و عمومی لازم است؛ درست است؟


_بله؛ باید یک فرجه زمانی مناسب در نظر گرفته شود به نظر من باید که با  تعامل بیشتر بخش خصوصی و دولتی با یکدیگر و برنامه ریزی دقیق از سال قبل تمهیدات لازم پیش بینی شود که در زمان برگزاری المپیاد آمادگی های لازم وجود داشته باشد و شرکت کنندگان هم زمان مناسبی برای تمرین در اختیار داشته باشند.


 


در واقع برنامه ریزی پیشرفته برای سنوات بعد از همین حالا باید صورت بگیرد و سعی شود که به قولی شب امتحانی نباشیم. اگر اردوهای تمرینی در نظر گرفته شود بسیار خوب است باید از اساتید مجرب در این زمینه کمک بگیریم.


 


●و سخن آخر؟


_ بچه ها را رها نکنیم همچنان که برای المپیادهای دیگر یک سری امتیازات در نظر می گیریم، نخبگان دارای معلولیت کشور را هم از یاد نبریم و از آنها هم حمایت و پشتیبانی کنیم به عنوان مثال برای آنها امتیازاتی از قبیل ورود به دانشگاه و مشاغل مختلف در نظر بگیریم و حمایت مالی را هم از یاد نبریم چرا که تمام فعالیت های این قشر حساس مستلزم هزینه است و خیلی از آنها از طبقات مرفه جامعه نیستند نمی گویم قول بدهیم اما به فکر آنها باشیم.


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است