افتتاح کارگاه صنایع دستی کارآفرین توان­یاب در پاکدشت

2 بهمن 1394



محسن بهمن آبادی مسیر کارآموزی تا کارآفرینی را روی دو پا طی کرد


با حضور مدیران، کارکنان و کارآموزان مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد و نیز جمعی از مقامات و مسؤول محلی پاکدشت ورامین کارگاه تولیدی کارآفرین توان­یاب محسن بهمن­ آبادی افتتاح شد .


 


به گزارش روابط ­عمومی مجتمع رعد؛ کارگاه عشق و چوب با هدف حمایت از اشتغال افراد دارای معلولیت به مدیریت محسن بهمن­آبادی و با کمک­های واحد کارآفرینی و نیکوکاران مجتمع رعد آغاز به کار کرد.


 


بر اساس این گزارش بهمن­ آبادی پس از گشایش رسمی این کارگاه طی سخنانی گفت:


 


اگر پا ندارم همین فخر بس که زانو نخواهم زدن پیش کس




من از زمانی که با حضور در یک دوره فشرده 8 جلسه­ای در رعدالغدیر یافت­آباد حرفه صنایع دستی را آموختم تا همین امروز همواره در فکر حمایت از دوستان توان­یاب بودم.


 


بر همین اساس کارم را از یک زیرپله آغاز و رفته رفته توسعه دادم و با تعدادی از هنرجویانی که آموزش داده بودم کارگاه خود را در یک خانه 40 متری ادامه دادم اما از آنجا که ورودی این خانه چند پله داشت و رفت ­و آمد برای دوستان توان­یاب مشکل بود با جذب     کمک­­های مجتمع رعد و حمایت­های مدیران آن مجتمع به ویژه واحد کارآفرینی که به عمل آورد موفق به افتتاح این کارگاه به مساحت 80 مترمربع شدم.


 


وی با اشاره به هدفش که کمک به اشتغال هنرجویان معلول بود، گفت: پیش از اینکه فعالیت­های حرفه­ای خود را آغاز کنم در زمان تدریس و مربی­گری، 3 دوره در رعد شرق، یک دوره در رعد الغدیر، یک دوره در رعد پاکدشت ، یک دوره در توان­یابان مشهد و یک دوره در مجتمع رعد تدریس و همزمان 60 نفر هنرجوی خصوصی را با هنر پیکرتراشی و معرق آشنا کردم و در حال حاضر 4 نفر  توان­یاب و 2 نفر سرپرست خانواده در این کارگاه به صورت کارمزدی فعالیت می­کنند و در این کارگاه واحدهای پیکرتراشی، معرق مس و رنگ­کاری در حال فعالیت هستند و به زودی واحدهای قاب­سازی و معرق چوب هم به این کارگاه اضافه خواهد شد ، البته در نظر است به منظور رفاه حال همسایگان و پس از افزایش سفارشات، واحد رنگ­


آمیزی را به مکان دیگری منتقل کنم .




بهمن­ آبادی با تأکید بر توان مثل زدنی برخی از افراد دارای معلولیت، افزود: هدف بلند مدت من راه­ اندازی سوله­ ای است که ظرفیت اشتغال 40 نفر توان­یاب را داشته باشد و با توان و پشتکاری که در دوستان توان­یاب سراغ دارم این هدف دور از دسترس نیست.


 


وی با اشاره به کیفیت محصولاتی که توسط هنرجویان دارای معلولیت تولید می­شود، افزود: به دستگاه­های دولتی و مؤسساتی که برای تشویق از همکاران و میهمانانشان از محصولات بی­کیفیت چینی یا سکه­های ارزان قیمت طلای گرمی استفاده می­کنند، توصیه می­کنم به منظور حمایت از اشتغال افراد دارای معلولیت از صنایع دستی هنرمندان داخلی خرید کنند تا ضمن ارایه گوشه­ ای از فرهنگ و استعداد جوانان این سرزمین، کمک مؤثری به توانمندسازی و حضور اجتماعی افراد دارای معلولیت کرده باشند.


 


در ادامه رضا سخن­ سنج مدیر روابط­ عمومی و فاطمه غفوریان مدیرکارآفرینی مجتمع رعد با ابراز خرسندی از حضور در آیین گشایش کارگاه عشق و چوب، آرزو کردند ، دوستان توان­یاب با الگو قرار دادن افرادی همچون محسن بهمن­آبادی مسیر موفقیت را با سرعت طی کنند.


 


شایان ذکر است : محسن بهمن­ آبادی روزی از هنرجویان رعد الغدیر یافت­آباد بود که پس از فراگیری صنایع دستی چوبی در این رشته به مرتبه استادی رسید و مدت­ها دوستان توان­یاب را آموزش داده سپس با فراهم آوردن امکان صنعتی مورد نیاز در  حوزه کارآفرینان قدم گذاشته ­است .


 


در حال حاضر محصولاتی چون تندیس سیمرغ ، تندیس دلفین، تندیس غزال، تابلوهای معرق مس و چوب در ابعاد متنوع در این کارگاه تولید می­شود.


 
















 


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است