بانوان در پارالمپیک ریو دو برابر لندن طلا می‌گیرند

26 بهمن 1394

نایب رییس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولان با اشاره به رشد کمی و کیفی بانوان در پارالمپیک ریو نسبت به لندن، گفت: در ریو تعداد مدال‌های طلا در بخش بانوان دو برابر پارالمپیک لندن خواهد بود.


 


دکتر بتول مشرف جوادی در ارزیابی از وضعیت بانوان از نظر کسب سهمیه و مدال در پارالمپیک ریو نسبت به لندن، اظها‌ر کرد: در حال‌ حاضر 19 سهمیه پارالمپیک در چهار رشته ورزشی والیبال نشسته، قایقرانی، تیراندازی و تیر‌و‌کمان توسط بانوان معلول کسب شده است. اگر بتوانیم در ر‌قا‌بت‌های بین‌المللی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی که 23 اسفند ماه تا سوم فروردین ماه در امارات برگزار می‌شود، 2 تا 3 سهمیه در دوومیدانی و یک سهمیه در ر‌قا‌بت های بین‌المللی چک در تیروکمان کامپوند زنان توسط سمیه عباسپور کسب کنیم، تعداد سهمیه‌ها به 22 تا 23 خواهد رسید که نشان از رشد بانوان معلول دارد.


 


وی در پاسخ به این پرسش که جایگاه زنان را در ریو نسبت به لندن چگونه ارزیابی می کنید، گفت: ما در لندن تنها پنج ورزشکار (دو ورزشکار در رشته تیراندازی و سه ورزشکار در تیر‌و‌کمان) را راهی پارالمپیک کرده بودیم که دستاورد آن یک مدال طلا و یک برنز در تیراندازی و یک مدال طلای انفرادی و برنز تیمی در تیروکمان بود. در ریو پیش‌بینی ما این است که چون هم از نظر کیفی و هم از لحاظ تعداد سهمیه‌های کسب شده، رشد قابل توجهی داشته‌ایم بدون تردید جایگاه بهتری خواهیم داشت و حداقل چهار تا پنج مدال طلا توسط بانوان برای کاروان ایران به دست خواهد آمد.


 


نایب رییس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولان در خصوص وضعیت والیبال نشسته بانوان در پارالمپیک ریو از نظر مدال آوری، خاطر‌ نشان کرد: چون والیبال نشسته بانوان برای اولین بار در ر‌قا‌بت‌های پارالمپیک حضور پیدا می‌کند، هدف‌گذاری روی این رشته قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر است. البته این بستگی به شرایط مسابقه دارد و این که حریفان ایران در ریو چه تیم‌هایی باشند.


 


وی همچنین در‌ رابطه با وضعیت قایقرانی بانوان در ریو، افزود: در قایقرانی ما هنوز فرصت کسب سهمیه را داریم و امیدوارم به جز شهلا بهروزی، یک سهمیه دیگر نیز کسب کنیم. البته پیش‌بینی مدال در این رشته کار سختی است و تصور نمی‌کنم به جایگاهی بهتر از ششمی دست پیدا کنیم.


 


مشرف جوادی ا‌ضافه‌ کرد‌: در این دوره از ر‌قا‌بت‌های پارالمپیک از بین 77 سهمیه کسب شده یک چهارم سهمیه متعلق به زنان است. این امر نشان می‌دهد که ما نسبت به لندن از نظر کمی و کیفی رشد بسیار خوبی داشتیم. امیدوارم به تعداد سهمیه‌های کسب شده جایگاه خوبی را نیز از نظر مدال آوری در ریو داشته باشیم.


 


نایب رییس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولان در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل خاصی متوجه ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک است یا خیر؟ اظها‌ر کرد: شرایط چه از نظر برگزاری اردوها و چه از لحاظ اعزام به تورنمنت‌های تدارکاتی قابل قبول است و در این زمینه مشکلی متوجه تیم‌های اعزامی به ریو نیست. حتی برای حضور قوی‌تر ورزشکاران اعزامی، فدراسیون چند سفر تدارکاتی برای رشته‌های مختلف از جمله والیبال نشسته (اسفند ماه در ر‌قا‌بت‌های جام قاره‌ای چین) و تیراندازی (خرداد ماه سال آینده در مسابقات جهانی آلمان) پیش‌بینی کرده است.


 


وی در پایان با بیان این که نگاه فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته‌ ملی پارالمپیک در طی دو سال گذشته نسبت به ورزش بانوان مثبت بوده است، گفت: مسئولان کمیته‌ ملی پارالمپیک بر این باورند که استعدادهای خیلی خوبی در بخش زنان وجود دارد که اگر زمینه رشد آنها را فراهم کنند، بانوان می‌توانند در رویدادهای بین‌المللی و حتی پارالمپیک بیشترین مدالها را نصیب کاروان ایران کنند.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است