حضور 650 میلیون معلول در جهان

20 اسفند 1394

محمد تقی حسینی قائم مقام وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل در همایش سراسری مراكز غیر دولتی توانبخشی با بیان این‌كه معلولیت موضوعی است كه در ایران توجه شایسته ای به آن شده است، اظهار داشت:ما تنها نباید از دولت انتظار داشته باشیم كه در این راستا قدم بردارد.


 


وی گفت:هرچند دولت نقش سیاست گذاری در این خصوص دارد اما قطع یقین بدون حمایت مردم و نهادهای غیر دولتی كاری از پیش نمی رود.


 


قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل با بیان این‌كه گاهی اوقات موضوع معلولیت به عنوان یك استثنا دیده می شود، بیان كرد: بر اساس آمارهای موجود كه در جهان وجود دارد بالغ بر 650 میلیون معلول متفاوت در نوع معلولیت در جهان زندگی می كنند.


 


حسینی افزود: این تعداد ده درصد از جمعیت جهان را تشكیل می دهند.


 


وی بیان كرد:در ایران نیز 10 درصد از افراد معلول هستند كه به عملكرد و توجه بیشتری در جامعه احتیاج دارند.


 


قائم مقام وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل با بیان این‌كه در حوزه معلولان ، فرهنگ سازی مهم ترین موضوع است، گفت:متاسفانه موضوع فرهنگ سازی در كشور ما خیلی جدی گرفته نشده است.


 


حسینی با اشاره به سرشماری صورت گرفته از وجود 9 نوع معلولیت در سال 85-90 بیان كرد:بر این اساس بیشترین آمار مختص معلولیت ذهنی و پا ، همچنین معلولیت دست كم‌ترین نوع معلولیت در كشور است.


 


وی در ادامه در خصوص موضوع جنسیت در حوزه معلولیت اظهار داشت:براساس آمارگیری سال 85-90 درصد معلولیت در مردان فعال جامعه بیش از 60 درصد و در زنان بالغ بر 16 درصد است.


 


قائم مقام وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل تصریح كرد: آمار 60 درصدی معلولان مرد فعال در جامعه در سال 94 به 58 درصد كاهش یافته است.


 


حسینی گریزی نیز به معماری و مبلمان شهری برای معلولان زد و بیان كرد: متاسفانه مبلمان شهری شرایط مناسبی برای معلولان ندارند كه امیدواریم با فرهنگ سازی مناسب این شرایط بهبود یابد.


 


 


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است