کاهش ابتلا به نزدیک بینی با قرارگیری در فضاهای باز پرنور

23 فروردین 1395

یافته های محققان دانشگاه کوئیزلند استرالیا نشان می دهد کار نزدیک با کامپیوتر و سایر صفحات موجب نزدیک بینی نمی شود بلکه عدم بهره گیری کافی از نور محیط های باز موجب بروز این مشکل می شود.


 


اسکات رید، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «کودکانی که به کمترین نحو از نور فضاهای باز بهره می گیرند، رشد چشم سریع تری دارند و از اینرو روند پیشرفت نزدیک بینی در آنها سریع تر است.»


 


همچنین به گفته محققان، افراد مبتلا به نزدیک بینی که زمان بودن خود را در فضاهای باز افزایش می دهند روند پیشرفت این مشکل بینایی در آنها کاهش می یابد.


 


متخصصان توصیه می کنند لازم است کودکان حداقل روزی یک ساعت و ترجیحا دو ساعت از نور فضاهای باز بهره گیرند تا از بروز نزدیک بینی و پیشرفت آن در آنها پیشگیری شود.


 


رید در ادامه می گوید: «لازم است اپتومتریست ها بیماران خود را آگاه سازند که کمتر از ۶۰ دقیقه قرارگیری در نور فضاهای باز در روز، فاکتور پرخطری برای ابتلا به نزدیک بینی است.»


 


اخیرا اعلام شده بود که تا سال ۲۰۵۰ نیمی از جمعیت جهان مبتلا به نزدیک بینی خواهند شد که ریسک نابینایی ناشی از آن هم افزایش می یابد. به گفته محققان، در صورت عدم توجه به پیشگیری از ابتلا به نزدیک بینی، ۱۰ درصد از جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ در معرض نابینایی قرار خواهند داشت.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است