تولید کتاب‌های خط بریل پاسخی به نیازهای کودکان نابینا

20 اردیبهشت 1395

با انتشار 10 عنوان دیگر از کتاب‌های بریل کانون در یک سال گذشته، شمار این آثار از مرز 100 عنوان قبلی گذشته و بخشی از آن نیز در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.


 


این در حالی است که سیاست‌های کانون در زمینه توسعه‌ی مراکز فراگیر، نیاز کودکان و نوجوانان نابینا را به این کتاب‌ها بیشتر کرده است.


 


بر اساس این گزارش روند ایجاد مراکز فراگیر در استان‌های مختلف کشور که در آن کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه در کنار دیگر هم‌سالان خود از فعالیت‌های کانون استفاده می‌کنند سال گذشته و امسال شتاب بیشتری گرفته به نحوی که اکنون تعداد این مراکز به 16 مرکز رسیده است.


 


در این میان هم‌زمان با برپایی رویداد بزرگ نمایشگاه کتاب تهران، کتاب‌های «خانواده آقای چرخشی»، «قورباغه چاه‌نشین»، «او هم‌نشین فرشته‌ها بود»، «آهو و پرنده‌ها» و «قصه‌ گل‌های قالی» برخی از تازه‌ترین کتاب‌های بریل کانون است که در این نمایشگاه بین‌المللی عرضه شده است.


 


هم‌چنین برگزیده شعرهای «سعدی»، «سهراب سپهری»، «نظامی»، داستان‌های «آش سنگ»، مجموعه (1،2،3)«آی قصه‌قصه‌قصه» و... عنوان برخی دیگر از کتاب‌های بریل عرضه شده در نمایشگاه است.


 


انتشارات کانون پیش از این بیش از 100عنوان از کتاب‌های رده‌های سنی مختلف را با موضوع‌های متفاوت برای استفاده این گروه از بچه‌ها به خط بریل منتشر کرده بود.


 


این کتاب‌های بریل و دیگر تولیدات کانون، در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب واقع در شهر آفتاب سالن 108 غرفه 254 عرضه‌ی محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عرضه می‌شود.


 


بیست ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 25 اردیبهشت پذیرای بازدیدکنندگان است.


 


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است