استاندار اصفهان: اولویت بندی و سیاستگذاری برای هزینه ها در بهزیستی ضروری است

21 اردیبهشت 1395

رسول زرگرپور در جلسه شورای مشاركت های مردمی بهزیستی استان اصفهان افزود: وظیفه این شورا نظارت بر دریافت ها و هزینه كرد درست منابعی است كه از طریق مشاركت های مردمی و از سوی خیرین جذب می شود.


وی با بیان اینكه در ارتباط با دریافت ها باید یك حسابرس خبره برای حسابرسی گزارش مالی وجود داشته باشد گفت: افراد خیر و حسابرس نیز آمادگی دارند كه بمنظور شفاف سازی حسابهای مالی این وظیفه را برعهده بگیرند.


استاندار اصفهان درباره محل هزینه این كمك ها افزود: این مجموعه می تواند سیاستگذاری درستی در این خصوص داشته باشد تا براساس شرایط، محل هزینه مشخص شود و در این راستا باید اولویت ها در جلسه ارائه شود تا درباره هزینه كردن آن تصمیم گیری شود.


زرگرپور ادامه داد: در سال 94 كمك های نقدی و غیرنقدی مردم و كمك خیرین استان حدود500 میلیارد ریال بوده است كه 54 درصد اعتبارات این نهاد را تامین كرده است.


استاندار اصفهان با اشاره به اینكه دولت با وضعیت مالی پیش رو نمی تواند آسیب های موجود را زیرپوشش قرار دهد، افزود: كمك خیرین لازمه اداره بهزیستی است و خیرین، نقش مهمی در خصوص تامین بخشی از هزینه های سازمان بهزیستی دارند كه قابل تقدیر است.


وی یادآوری كرد: ظرفیت خیرین در استان باعث افتخار اصفهان است و در این راستا باید اولویت ها را برای خیرین تعریف كنیم تا بتوانند در آن راستا خدمات مطلوب تری ارائه كنند.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز در این جلسه گفت: تبلیغات بهزیستی در كل كشور ضعیف است و این اداره باید در راستای افزایش اشتغال افراد معلول و توجه به مناسب سازی برای عبور و مرور معلولان تلاش و مكانی را برای تفریح آنها با همكاری شهرداری ها پیش بینی كند.


آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: همچنین برای تامین هزینه های جهیزیه نیز سهمیه بیشتری قائل شود تا آبروی افراد حفظ شود.


در این جلسه گزارش عملكرد جذب مشاركتهای مردمی و فعالیتهای انجام شده این شورا در سال 94 توسط سازمان بهزیستی ارائه و در باره برنامه های سال جاری بحث وتبادل نظر و تصمیمات لازم اتخاذ شد.


هم اكنون 240 هزار معلول جسمی حركتی، كم توان ذهنی، اعصاب و روان، ضایعات نخاعی، نواقص جسمی حسی، نابینا و ناشنوا زیرپوشش خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی استان اصفهان هستند.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است