سرپرست فدراسيون:رقابت هاي جهاني كشتي ناشنوايان با كيفيت مطلوبي برگزار شد

22 اردیبهشت 1395

«افشين داوري»افزود: نحوه برگزاري اين مسابقات به گفته والري روخلِدُف رئيس فدراسيون بين المللي ناشنوايان (ICSD) و تيم هاي شركت كننده، خوب و قابل قبول بود و شركت كنندگان خارجي بارها به كيفيت بالاي مسابقات اشاره و در مجموع رضايت كامل داشتند.


وي با اشاره به جلسه روز گذشته رئيس فدراسيون بين المللي ناشنوايان با محمود گودرزي وزير ورزش و جوانان، گفت: روخلدف در اين جلسه به برگزاري بسيار خوب مسابقات كشتي ناشنوايان جهان اشاره كرد كه نسبت به رقابت هاي سال هاي گذشته با كيفيت بهتري در تهران برگزار شد.


داوري درخصوص ديسكاليفه كردن (حذف شدن) يكي از فرنگي كاران تيم ملي بزرگسالان ناشنوايان در وزن 59 كيلوگرم بعد از دو مبارزه گفت: «بهروز ملكي» از فرنگي كاران خوب ايران از يك گوش به طور كامل ناشنوا و در گوش ديگر تا درصدي شنوايي داشت و تست شنوايي سنجي او و ساير ملي پوشان تا 20 روز قبل از آغاز مسابقات به فدراسيون بين المللي ارايه شده بود كه با حضور او موافقت نشد و پس از آن فدراسيون فرصتي را داشت تا در اين خصوص اعتراض كند.


وي ادامه داد: متاسفانه در آن مقطع اعتراض نشد و براساس قانون او اجازه شركت در مسابقات را نداشته و اگر ادامه مي داد شايد براي كل تيم كشتي فرنگي مشكل ايجاد مي شد.


سرپرست فدراسيون ناشنوايان بيان داشت: اگر ما در آن شرايط به ماندن اين فرنگي كار تيم ملي اصرار مي كرديم شايد المپيك ناشنوايان سال 2017 (تركيه) را از دست مي داد، چرا كه او با توجه به شرايطي كه دارد ظرفيت كسب مدال طلا را دارد و بعد از مسابقات جهاني، بايد تست شنوايي سنجي او براي فدراسيون بين المللي ارسال شود تا در صورت تاييد بتواند در المپيك ناشنوايان شركت كند.


داوري در پاسخ به اين سئوال كه آيا تغيير رئيس فدراسيون در كوران مسابقات كشتي قهرماني ناشنوايان جهان براي رئيس فدراسيون بين المللي جاي سئوال نبود؟ گفت: سئوال خاصي بابت اين موضوع نداشتند. كرم الله عليمرادي رئيس سابق فدراسيون، قبل از آغاز مسابقات استعفاي خود را ارايه داده بود و پس از قبولي اين استعفا، من براي سرپرستي انتخاب شدم كه مشكل خاصي نيز در روند برگزاري مسابقات ايجاد نشد و آنطور كه از رفتار و شرايط ميهمانان خارجي از جمله والري روخلِدُف رئيس فدراسيون بين المللي مشاهده كردم، موضوع خاصي كه تاثير منفي در روابط فدراسيون ملي با فدراسيون بين المللي داشته باشد، ديده نشد.


وي درخصوص برگزاري مجمع انتخاباتي فدراسيون ناشنوايان گفت: كارهاي زيادي بايد از قبل برگزاري مجمع انتخاباتي انجام شود و مطالبات و بدهي هايي كه فدراسيون به مربيان و ديگر مجموعه ها كه به 10 ميليارد ريال مي رسد بايد تسويه و هيات هاي استاني نيز ساماندهي شوند و پس از آن مجمع انتخاباتي با نظر وزارت ورزش و جوانان برگزار خواهد شد.


مسابقات جهاني كشتي ناشنوايان از 11 ارديبهشت ماه سال جاري در سه رده سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در تهران آغاز شد. اين مسابقات امروز - سه شنبه - پايان مي يابد.


تيم ملي كشتي فرنگي ناشنوايان ايران در رده بزرگسالان در اين مسابقات با كسب يك مدال طلا و سه نشان برنز به مقام پنجم رسيد و رقابت هاي كشتي آزاد بزرگسالان نيز بعد از ظهر امروز به پايان مي رسد.


تيم هاي كشتي آزاد جوانان و نوجوانان در اين مسابقات قهرمان و تيم هاي كشتي فرنگي جوانان و نوجوانان نيز نايب قهرمان ناشنوايان جهان شدند.


 


منبع:ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است