احداث سرویس بهداشتی در سیستم مترویی مطابق استانداردها نیست

22 اردیبهشت 1395

قاسم طاهری اظهار کرد: سیستم حمل و نقل عمومی ریلی محیطی نیست که بتوان در آن یک نمازخانه ۲۴ ساعته احداث کرد و با سرویس بهداشتی‌های بزرگ و مجهز ایجاد کرد چرا که وجود گازهای سمی خطرناک در ۲۰ متر زیرزمین و تخلیه فاضلاب آن به صورت روزانه دارای هزینه‌های گزافی می‌باشد که به همین دلیل مشکلات زیادی برای این سیستم به وجود می‌آورد لذا احداث سرویس بهداشتی را در سیستم مترویی استاندارد ندانسته اند.


 


مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد تصریح کرد: با توجه به اجرای فریضه واجب نماز اول وقت سعی شده است مکانی در تمامی ایستگاه‌های خط یک قطارشهری برای برپایی نمازخانه پیش‌بینی شده تا مسافران این سیستم حمل و نقلی بتوانند از آن بهره‌مند شوند.


 


طاهری اضافه کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های مردمی استفاده از بلیط الکترونیک بود که برای آنها اقدام به بازگو کردن مزایا و پتانسیل شدیم، البته از سازمان فاوا شهرداری مشهد تقاضامندیم تا سهولت در استفاده از این سیستم الکترونیکی را فراهم نمایند و همچنین از ظرفیت تلفن‌های هوشمند برای پرداخت‌های الکترونیک شهری نهایت استفاده را ببریم.


 


مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: فضای مناسبی برای حضور بانوان در مترو ایجاد شده است و بانوان می‌توانند برای راحتی خود از این ظرفیت بهره‌برداری کنند چرا که تقریبا دو پنجم فضای مترو به آنها اختصاص پیدا کرده است و می‌توانند به قسمت آقایان ورود پیدا نکنند.


 


وی یادآور شد: همچنین از مسافرین تقاضا داریم که برای عبور و مرور افراد کهنسال، نابینا، کم‌بینا و کودکان کمک حال آنان باشند چرا که با کوچکترین بی‌احتیاطی سبب حادثه‌ای برای ۴۰۰ مسافر یک رام قطار خواهند شد و خسارات میلیونی نیز به بار خواهد گذاشت


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است