اجرای طرح غربالگری ژنتیک در چهارمحال و بختیاری

23 اردیبهشت 1395

بهنام سلیمانی اظهار کرد: معلول بودن محدودیت نیست و معلولان چهارمحال و بختیاری از استعداد و توانایی خوبی در حوزه‌های ورزشی، علمی، پژوهشی و فنی برخوردار هستند.


 


معاون توانبخشی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده 60 درصد از معلولیت‌ها در این استان مادرزادی است.


 


وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح غربالگری ژنتیک جنین در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در راستای کاهش آمار معلولیت طرح غربالگری ژنتیک در این استان در حال انجام بوده و اجرای این غربالگری برای تایید سلامت جنین لازم است.


 


سلیمانی خاطرنشان کرد: ارتقای آگاهی زوج‌های جوان، شناسایی زوج‌های پرخطر و کاهش آمار معلولیت از اهداف اجرای این طرح در چهارمحال و بختیاری است که 15 هزار نفر را پوشش می‌دهد.


 


وی از شناسایی 250 کودک مبتلا به بیماری اوتیسم خبر داد و اظهار داشت: طی انجام طرح‌های غربالگری 250 کودک مبتلا به بیماری اوتیسم در چهارمحال و بختیاری شناسایی شدند که اختلال ذهنی و انزوا از علایم این بیماری است.


 


معاون توانبخشی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: ارتقای آگاهی جامعه و اجرای طرح‌های غربالگری در راستای سلامت افراد جامعه لازم است که باید مورد توجه قرار گیرد.


 


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است