رئیس کمیته بین المللی ورزش ناشنوایان خواستار توجه به این ورزشکاران شد

23 اردیبهشت 1395

«والری رخلدوف» در حاشیه برگزاری رقابت های کشتی ناشنوایان قهرمانی جهان در تهران ضمن قدردانی از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون های کشتی و ناشنوایان برای برگزاری این مسابقات در ایران گفت: خیلی خوشحالم که نوجوانان و جوانان ناشنوا با انگیزه بالایی در این رقابت ها شرکت کردند.


وی افزود: این جوانان و نوجوانان آینده کشتی ناشنوایان را تضمین و ما را امیدوار کردند.


رئیس کمیته بین المللی ورزش ناشنوایان در خصوص رقابت های بزرگسالان نیز گفت:‌ خوشبختانه رقابت ها در بخش بزرگسالان از کیفیت فنی بسیار بالایی برخوردار بود و نمایش های بسیار خوبی داشتند.


وی گفت: روز گذشته دیدار خوبی با وزیر ورزش و جوانان ایران داشتم و او این قول را داد که در آینده تحولات خوبی در ورزش ناشنوایان در ایران رخ می دهد و حمایت های مالی خوبی از این بخش خواهد شد.


رخلدوف در خصوص استقبال کشورهای از این مسابقات گفت: تقاضا برای شرکت در این رقابت ها زیاد بود، اما متاسفانه برخی کشورها با مشکل مالی مواجه بودند و نتوانستند در این رقابت ها شرکت کنند.


رئیس کمیته بین المللی ورزش ناشنوایان گفت:‌ خوشبختانه در این رابطه، تفاهم نامه ای بین کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون بین المللی ورزش ناشنوایان مبادله و مقررشد کمک ها و تحولات بزرگی در ورزش ناشنوایان جهان بوجود آید و در مسابقات آینده که در رشته های مختلف برگزار می شود شاهد حضور تعداد بیشتر کشورها باشیم.


وی در باره ارزیابی اش از ورزش ناشنوایان در ایران گفت: به ورزش ناشنوایان در ایران کمک می شود، به عنوان نمونه امکانات مجموعه ورزشی فدراسیون ناشنوایان بسیار بی نظیر است، آن ها مجموعه بسیار خوبی دارند که در هیچ کجای دنیا چنین امکاناتی وجود ندارد.


رخلدوف با قدردانی از حمایت های دولت از ورزش ناشنوایان گفت:‌ این امکانات خوب است، اما کافی نیست. از مسئولان دولتی ایران درخواست دارم در خصوص پاداش قهرمانان ناشنوا، حقوق ورزشکاران و اعتبارات فدراسیون ورزشی ناشنوایان تجدید نظری داشته باشند و در این زمینه به آنان کمک کنند.


رئیس کمیته بین المللی ورزش ناشنوایان گفت: در حال حاضر بین ورزشکاران ناشنوا و معلول تبعیض وجود دارد و از مسئولان ایران درخواست دارم همان گونه که به ورزش معلولان توجه می کنند، به ورزش ناشنوایان نیز توجه کنند.


رقابت های کشتی ناشنوایان جهان در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان یازدهم اردیبهشت ماه آغاز و امروز -سه شنبه - به پایان می رسد.


در این رقابت ها تیم های کشتی آزاد جوانان و نوجوانان ایران قهرمان جهان شدند و تیم های کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان ایران نایب قهرمان شدند.


نمایندگان کشتی فرنگی ایران در رقابت های بزرگسالان نیز به عنوان پنجمی بسنده کردند.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است