مرکز ژنتیک و سلامت مادر، جنین و نوزاد هلال احمر افتتاح شد

23 اردیبهشت 1395

سید حمید چوبینه مدیر عامل مجتمع دارویی درمانی هلال احمردر آیین افتتاح گفت: با توجه به اینکه تولد نوزاد با اختلالات ژنتیکی و معلولیت و همچنین ناباروری می‌تواند بحرانی برای جامعه باشد، این مرکز قصد دارد بر اساس اهداف جمعیت هلال احمر به کاهش آلام بشری کمک کند؛ چرا که کاهش آلام به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر می شود.


وی درخصوص مرکز ژنتیک و سلامت مادر، جنین و نوزاد اظهار کرد: افراد از جمله زوجین می‌توانند با مراجعه به این مرکز و انجام آزمایش‌های ژنتیکی از سلامت ژنتیکی خود آگاه شوند تا از تولد نوزادان با اختلالات ژنتیکی پیشگیری شود.


این استاد دانشگاه، در ادامه افزود: بسیاری از اختلالات متابولیکی در صورتی که به موقع و زود تشخیص داده شود از بروز مشکلات بزرگ و عوارض زیاد می‌کاهد.


وی در ادامه از افتتاح مرکزی به منظور تکریم فعالیت‌های مجتمع دارویی درمانی هلال خبر داد و خاطرنشان کرد: گستردگی فعالیت‌های این مجتمع سبب شده است ما به این مهم توجه کنیم که با ایجاد دفتری بر فعالیت‌هایمان نظارت داشته باشیم.


چوبینه با اشاره به اهداف جمعیت هلال احمر که کمک به افراد نیازمند است، گفت: امروز آمبولانسی با تمام تجهیزات از سوی یکی از بانک ها به‌عنوان هدیه در اختیار ما قرار گرفت و امیدواریم دیگر سازمان ها هم ما را در یاری‌رساندن به بیماران نیازمند این مجتمع کمک کنند.


وی همچنین از افتتاح بانک خون در این مجمتع دارویی و درمانی خبر داد و گفت‌: با کمک سازمان انتقال خون استان تهران بانک خونی برای نیازهای این مجتمع افتتاح شد.


 


**هلال احمر دارای بیشترین موقوفات پس از اوقاف


حسن ابوالقاسم گرجی، معاون توسعه منابع انسانی جمعیت هلال احمر در این مراسم اظهار کرد:این جمعیت ، پس از اوقاف دارای بزرگ ‌ترین موقوفه‌های کشور است.


این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر به عنوان نمونه به یکی از موقوفات اشاره کرد و گفت: مجتمع دارویی درمانی هلال در سال 53 از سوی بانویی خیر وقف و هدیه شد.


گرجی با بیان این که سالانه یکصد و 50 هزار بیمار به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند، افزود: سال گذشته این مجتمع درمانی توانست معادل 10 میلیارد ریال، خدمات رایگان به نیازمندان ارائه کند.


معاون توسعه منابع انسانی جمعیت هلال احمر از افتتاح بیمارستان 50 تختخوابی در این مرکز در سال 95 خبر داد و اظهار امیدواری کرد که یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های تخصصی چشم در منطقه شرق تهران در مجتمع دارویی درمان هلال افتتاح شود.


گرجی افزود: هلال احمر در 31 استان کشور 31 مرکز درمانی دارد که اولویت اصلی‌اش نه درآمدزایی که کمک به نیازمندان است.


محسن قدمی مدیر مرکز ژنتیک و سلامت مادر، جنین و نوزاد همچنین در این آیین افتتاح درخصوص پیشرفت و گستردگی علم ژنتیک گفت: در سال‌های گذشته این رشته بسیار محدود بود ولی امروزه شاهدیم که این رشته به یکی از رشته‌های تخصصی تبدیل شده است.


وی ادامه داد: فردی که دارای یک بیماری ژنتیکی است، نمی‌تواند در طول یک هفته یا یک ماه درمان شود و این بیماری را باید در تمام عمر با خود داشته باشد؛‌ در حالی که می‌توان با انجام آزمایش‌های ژنتیک و غربالگری از این بیماری جلوگیری کرد.


وی در ادامه توضیح داد: سالانه یک میلیون بارداری در کشور رخ می دهد که اگر آزمایش‌ها و غربالگری‌های ژنتیک اتفاق بیفتد از بروز بسیاری از بیماری‌ها همچون بیماری سندرم داون (مونگولیسم) به راحتی جلوگیری می‌شود.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است