ارزیابی مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد از وضعیت آزادکاران در ریو

23 اردیبهشت 1395

«محسن کاوه» : با توجه به اینکه تیم ملی کشتی آزاد تقریبا مشخص شده باید دعا کنیم که این رشته در المپیک به حق واقعی خودش برسد، چرا که مدال های کشتی در رده بندی کاروان ایران بسیار تاثیرگذار است و امیدوارم که آزادکاران بتوانند با مدال های خوبشان مردم را خوشحال کنند.


وی گفت: اعضای تیم ملی کشتی آزاد همگی شایستگی موفقیت در المپیک را دارند و هیچ چیزی از سایر حریفان کم ندارند و به نظر من در هر شش وزن تیم ملی شانس کسب مدال دارد.


کاوه که مدیریت فنی تیم های ملی کشتی آزاد ناشنوایان را عهده دار است، در خصوص رقابت های ناشنوایان جهان نیز گفت: در مسابقات کشتی آزاد ناشنوایان همواره چهار تیم ایران، ترکیه، روسیه و اوکراین رقابت پایاپایی با یکدیگر دارند و در مجموع رقابت های جذابی را در مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان شاهد بودیم.


وی در خصوص فینال وزن 61 کیلوگرم بین «سینان ساداک» از ترکیه و «مهدی بخشی» از ایران نیز گفت: این کشتی تعیین کننده قهرمان کشتی آزاد در رده سنی بزرگسالان بود که آزاد کار ترک با توجه به عکس العمل هایی که نشان می داد، شنوا بود و توانست بخشی را شکست دهد و منجر به قهرمانی تیم ترکیه شود.


کاوه یادآور شد: البته مسئولان فدراسیون نیز در این زمینه نامه اعتراضی خود را به کمیته بین المللی ورزش ناشنوایان ارایه خواهند داد.


وی ادامه داد: متاسفانه در کشتی ناشنوایان با کمبود کشتی گیر مواجه هستیم و برای مثال در وزن 61 کیلوگرم که مهدی بخشی به فینال نیز راه یافت، فرنگی کار بود و کشتی را کنار گذاشته بود و از او خواستیم در این مسابقات شرکت کند و البته عنوان نایب قهرمانی ناشنوایان جهان نیز چیزی از ارزش های ملی پوشان کم نمی کند.


مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد ناشنوایان در خصوص برنامه های خود جهت حضور قدرتمند در المپیک سال 2017 ناشنوایان در ترکیه نیز گفت: در فرصتی که داریم باید به دنبال افراد توانمند و علاقمند ناشنوا به رشته کشتی باشیم تا آنها را برای المپیک ناشنوایان آماده کنیم.


چهارمین دوره پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی ناشنوایان جهان در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از 12 تا 21 اردیبهشت ماه در سالن ورزشی شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.


تیم های کشتی آزاد نوجوانان و جوانان در این دوره از مسابقات قهرمان و تیم بزرگسالان کشتی آزاد نیز با یک طلا، سه نقره و یک برنز نایب قهرمان شد.


همچنین تیم های کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان نایب قهرمان و تیم کشتی فرنگی بزرگسالان ناشنوایان پنجم شد.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است