فعالیت 150 تا 200 ورزشکار ناشنوا در زنجان

25 اردیبهشت 1395

داوود خیری : محسن منوچهری و بابک تاران دو کشتی‌گیر ناشنوای استان زنجان هستند.


 


وی با بیان اینکه این دو کشتی‌گیر ارزنده حدود سه ماه پیش در مسابقات قهرمانی کشور مقام کسب کردند، اضافه کرد: محسن منوچهری مقام نخست مسابقات قهرمانی ناشنوایان کشور و بابک تاران مقام سوم را از آن خود کرده است.


 


رئیس هیأت ورزش ناشنوایان استان زنجان تصریح کرد: بعد از کسب این عناوین توسط این دو کشتی‌گیر، هر دو به اردوی تیم ملی کشتی ناشنوایان کشور دعوت شدند و بعد از برگزاری چند مرحله اردو، محسن منوچهری به عنوان یکی از کشتی‌گیران تیم ملی ناشنوایان در مسابقات جهانی انتخاب شد.


 


خیری با بیان اینکه محسن منوچهری بیش از پنج اردو را تا قبل از زمان برگزاری مسابقات جهانی کشتی ناشنوایان برگزار کرده است، تصریح کرد: محسن منوچهری در مسابقات جهانی کشتی ناشنوایان جهان در تهران مقام سوم را از آن خود کرد و همچنین سهمیه پارالمپیک 2016 ریو را به دست آورد.


 


وی ادامه داد: کسب سهمیه پارالمپیک 2016 ریو توسط محسن منوچهری افتخار بزرگی برای ورزش ناشنوایان استان زنجان است.


 


رئیس هیأت ورزش ناشنوایان استان زنجان با گلایه از وجود مشکلات مالی فراوان گفت: هیأت ناشنوایان استان زنجان به دلیل اینکه چند رشته ورزشی را زیرپوشش قرار می‌دهد، هزینه‌های بالایی دارد.


 


خیری با تأکید بر اینکه ورزش ناشنوایان استان زنجان سالن و یا منبع درآمدی ندارد، اظهار کرد: هیأت ورزش ناشنوایان با هیأت‌های ورزشی دیگر تفاوت دارد، زیرا بسیاری از رشته‌های ورزشی را باید پوشش دهد.


 


وی با بیان اینکه 150 تا 200 ورزشکار ناشنوا در استان زنجان مشغول به فعالیت در رشته‌های ورزشی هستند، اضافه کرد: همه رشته‌های ورزشی موجود را نمی‌توان با توجه به بضاعت مالی کم پوشش داد.


 


رئیس هیأت ورزش ناشنوایان استان زنجان با اشاره به فعال شدن شهرستان‌های استان در رابطه با ورزش ناشنوایان تصریح کرد: هیچ هزینه‌ای برای فعالیت شهرستان‌های استان وجود ندارد و اداره‌کل ورزش و جوانان نیز در حد توان خود کمک‌های مالی کرده است.


 


خیری با اشاره به اینکه هیأت ناشنوایان ورزش استان زنجان در سال 62 راه‌اندازی شده است، گفت: کار با ورزشکاران ناشنوا بسیار سخت است و در پنج سال گذشته که ریاست این هیأت بر عهده من نبوده است، مدیران زیادی آمده‌اند، اما نتوانستند در این هیأت فعالیت کنند.


 


وی با بیان اینکه در هیأت ورزش ناشنوایان استان زنجان کار فرهنگی نیز انجام می‌شود، گفت: ورزشکاران ناشنوا در استان سال گذشته 9 جایزه در جشنواره معلولین کسب کردند.


 


رئیس ورزش هیأت ورزش ناشنوایان استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: در همین راستا از 6 تا 12 خردادماه نمایش پانتومیمی به نام "هیاهوی سکوت" در فرهنگسرای استان زنجان برگزار می‌شود.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است