نگهداری 9000 معلول، سالمند و بیمار روانی در کنار خانواده/ راه‌اندازی مراکز نگهداری موقت کودکان اوتیسمی

26 اردیبهشت 1395

حسین نحوی‌نژاد ظهر امروز در حاشیه دومین همایش کشوری علمی و کاربردی مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی بهزیستی کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی در بحث مراکز توانبخشی روزانه رشد بسیار خوبی داشته است، اظهار داشت: با توجه به این رشد و توسعه در حوزه مراکز توانبخشی روزانه، استان در آینده تبدیل به قطب توانبخشی حرفه‌ای در کشور تبدیل می‌شود.


 


وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به عنوان «اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: برای این بحث و با توجه به مسئله دسترسی مناطق محروم و همچنین حاشیه‌نشین مراکز توانبخشی روزانه چند معلولیتی محلی ایجاد شود.


 


نحوی‌نژاد در ادامه با اشاره بحث ارائه خدمات معلولان و اشتغال آنان گفت: همیشه یکی از دغدغه‌های سازمان بهزیستی در توانبخشی این بوده که فردی که دچار نقص و معلولیت بوده از جامعه پیرامون به خصوص خانواده خود دور نشود، بر همین اساس مراقبت در منزل مطرح شده است.


 


معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: بر اساس طرح مراقبت‌های خانگی، مراقبینی تربیت شده‌اند تا از معلولان در کنار خانواده‌ها نگهداری کنند که این طرح برای 9 هزار معلول، سالمند و بیمار روانی در کشور در حال اجراست.


 


وی در خصوص بحث اشتغال نیز گفت: امروز می‌بینیم که بحث اشتغال برای جماعتی که معلولیتی ندارند مشکل است و اعطای وام در قسمت کوچکی از مسائل می‌تواند موثر باشد، بر همین اساس تفاهم‌نامه‌هایی با چند کشور اروپایی برای بحث‌های آموزشی امضا شده که در سال‌جاری موسسات کاریابی معلولان راه‌اندازی خواهد شد.


 


نحوی‌نژاد از راه‌اندازی مراکز نگهداری موقت کودکان اوتیسمی خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه ممکن است خانواده طیف اوتیسمی در طول دوران نگهداری کودک دچار فرسودگی شوند، در این راستا مراکزی راه‌اندازی شده تا کودکان اوتیسمی در ماهه‌هایی از سال در این مراکز باشند و دوباره به خانواده برگردند.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است