ارتقای جایگاه ورزش اصفهان با حضور ورزشکاران در پارالمپیک

27 اردیبهشت 1395

محمدصادق پسندیده اظهار کرد: فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان کشور با توجه به سطح‌بندی مسابقات از نظر درجه، اعتبار و اهمیت و اینکه رقابت‌ها در کدام‌یک از این سطوح جای گرفته‌اند؛ اعزام‌ها را به رقابت‌های برون‌مرزی صورت می‌دهد.


 


وی افزود: این امکان وجود دارد که مسابقات در درجه یک اعتبار قرار داشته باشند و یا در درجه سه یا چهار اعتبار؛ که بر همین اساس برای اعزام بازیکنان برنامه‌ریزی انجام می‌شود به طوری که در آن دسته از رقابت‌هایی که به لحاظ اهمیت در سطح پایینی قرار دارند ممکن است اعزامی صورت نگیرد و همه این‌ها بستگی به شرایطی دارد که فدراسیون مد نظر قرار می‌دهد.


 


این مسئول تصریح کرد: امسال رویدادهای برون‌مرزی پیش رو هست اما قبل از آن؛ بازیکنان باید ابتدا در رقابت‌های انتخابی شرکت کنند تا در نهایت نفرات اعزامی مشخص شوند.


 


وی خاطر نشان کرد: چهارم، پنجم و ششم خرداد ماه سال جاری رقابت‌های باشگاهی در رشته دوومیدانی به میزبانی تهران برگزار خواهد شد؛ لازم به ذکر است که این مسابقات آخرین مرحله انتخابی پارالمپیک نیز محسوب می‌شود و در واقع می‌توان گفت فرصت مناسبی است برای دوومیدانی‌کاران تا آخرین شانس خود را برای گرفتن سهمیه محک بزنند.


 


پسندیده اظهار داشت: برای پارالمپیکی شدن دو نوع سهمیه وجود دارد؛ سهمیه مستقیم و سهمیه غیر مستقیم، که باید اذعان داشت ورزشکاران معلول اصفهانی همچون هادی نوری در تیراندازی با کمان رشته کامپوند و زینب ملکی در والیبال نشسته به طور مستقیم به کسب سهمیه پارالمپیک ریو موفق شدند و در حقیقت جزو سهمیه‌اولی‌ها به شمار می‌آیند.


 


وی عنوان کرد: عده‌ای هم به طور غیر مستقیم این سهمیه را دریافت می‌کنند؛ از این حیث می‌توان به علیرضا مختاری دوومیدانی‌کار معلول اصفهانی اشاره کرد که هنوز سهمیه‌اش قطعی نشده و ما امیدواریم همان‌‌‌‌گونه که تا به امروز حد نصاب‌های لازم را به دست آورده بعد از این هم به همین منوال به کار خودش ادامه دهد تا ان‌شاءالله در مسابقات باشگاهی خرداد ماه در تهران این موضوع قطعیت پیدا کند.


 


دبیر هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان اصفهان ادامه داد: بعد از دو دوره ناکامی از بابت حضور ورزشکاران جانباز و معلول اصفهانی در پارالمپیک 2008 پکن و 2012 لندن؛ امیدوار هستیم این ورزشکاران در مسابقات پارالمپیک ریو 2016 شرکت داشته باشند و با کسب مقام و مدال‌های رنگارنگ خوش بدرخشند چراکه با موفقیت‌های خود در این سطح از رقابت‌ها می‌توانند در رشد و ارتقای ورزش استان اصفهان مؤثر واقع شوند.


 


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است