ادارات اردبیل مکلف به رفع ایرادات مناسب‌سازی هستند

17 خرداد 1395

علی ستاری : تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند که در ساخت‌وسازهای خود اصول مناسب‌سازی را رعایت کنند.


 


وی افزود: مناسب‌سازی با هدف حمایت از معلولان انجام می‌شود تا معلولان بتوانند به امور روزمره خود رسیدگی کرده و در مراجعه با ادارات دچار سختی و مشکل نشوند.


 


مدیرکل بهزیستی استان با اذعان به اینکه این اداره کل فقط از ۴۵۰ نفر نابینا حمایت دارد، اضافه کرد: آمار جامعه معلولان ایجاب می‌کند که مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌ها موردتوجه قرار گیرد.


 


ستاری با تأکید به اینکه در سال‌های اخیر اقدامات مطلوبی انجام شده است، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته نیمی از ساختمان‌های عمومی مرکز استان مناسب‌سازی شده است.


 


وی افزود: بیشترین نیاز ه مناسب‌سازی در شهرستان‌ها مشاهده می‌شود و لازم است مدیران شهرستانی در ساخت‌وسازهای جدید اصول مناسب‌سازی را رعایت کنند.


 


مدیرکل بهزیستی استان با تأکید به اینکه شهرداری اردبیل نیز اقدامات قابل‌توجهی در خصوص مناسب‌سازی معابر اجرا کرده است، خواستار توجه شهرداری‌های سایر شهرها به مناسب‌سازی معابر شد.


 


به گفته ستاری سال گذشته استان اردبیل توانسته است در بین سایر استان‌ها رتبه سوم مناسب‌سازی را از آن خود سازد.


 


وی با تأکید به رصد مداوم وضعیت ساخت‌وسازهای جدید اضافه کرد: انتظار می‌رود ساختمان‌های عمومی از جمله بانک‌ها نیز به مناسب‌سازی ساختمان و ایجاد تسهیلات برای رفت‌وآمد معلولان توجه داشته باشند.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است