وجود 73 مرکز توانبخشی در چهارمحال و بختیاری

18 خرداد 1395

‌مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری از وجود 73 مرکز توانبخشی برای ارائه خدمات به معلولین در استان خبر داد.


 


محمد میرزایی 17 خردادماه در نشست کمیسیون پزشکی و کمیته توانبخشی که با حضور معاون دفتر توانمندسازی بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار کرد: طبق درخواست معلولین این دونشست برای ایجاد رفاه بیشتر و رسیدگی به معلولان برگزار شده‌ است.


 


وی در ادامه افزود: نشست کمیسیون پزشکی به منظور درجه بندی معلولیت مددجویان در سه طیف خفیف، متوسط و شدید تشکیل شده‌ است.


 


میرزایی با بیان اینکه 32 هزار مددجو در این سه طیف در استان وجود دارد، تصریح کرد: در طیف شدید خدماتی چون برقراری مددجو، مستمری بگیر، بستری و در صورت نیاز نگه‌داری در مراکز شبانه‌روزی به این معلولین ارائه می‌شود.


 


وی افزود: در طیف متوسط و خفیف نیز خدماتی چون هزینه مسکن، تحصیل، درمان، خدمات پزشکی، کمک هزینه تحصیل و ازدواج، تهیه لوازم پزشکی و در صورت نیاز بستری موقت ارائه می‌شود.


 


میرزایی با اشاره به وجود هفت هزار معلول مستمری بگیر در بهزیستی، خاطرنشان کرد: این مستمری بگیران که در طیف شدید هستند، ماهیانه مبلغی از بهزیستی کشور دریافت کرده و این هزینه به منظور کمک به این معلولین پرداخت می‌شود.


 


وی با بیان اینکه پس از درجه بندی معلولیت، معلولان به کمیته توانبخشی ارجاع داده‌ می‌شوند، گفت: در این کمیته خدماتی چون صندوق درمان، ارائه آموزش و مهارت‌ها، هنردرمانی، کارآموزی، هنر درمانی و مهارت زندگی به معلولین ارائه می‌شود.


 


مدیر‌کل سازمان بهزیستی از وجود 700 مرکز تحت حمایت بهزیستی خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراکز در قالب مهد‌های کودک، موسسات خیریه و مراکز نگه‌داری معلولین در حال ارائه خدمت هستند.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است