پوشش صد درصدی معلولان گیلانغربی با اجرای طرح سی بی آر

24 خرداد 1395

علی احمد نوری در جلسه شورای مشارکت های مردمی بهزیستی گیلانغرب افزود: با شناسایی 600 معلول بدون پوشش حمایت، اکنون شمار این افراد در گیلانغرب به یک هزار و 800 تن افزایش یافت و با اقدامات صورت گرفته از مزایا و خدمات مختلف بهزیستی برخودار شدند.


طرح سی بی آر رویکرد مشارکتی دارد که با ارایه برنامه های تعریف و تنظیم شده براساس مدل های علمی و پزشکی، باعث توانبخشی معلولان می شود و با فراگیری آن شاهد کاهش فقر در جامعه خواهیم بود.


وی با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته، 40 واحد مسکن مهر نیز به مددجویان فاقد سرپناه واگذار شده است، از اختصاص 6 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی به 38 تن از مددجویان گیلانغربی خبر داد.


مدیر اداره بهزیستی گیلانغرب ادامه داد: با مشارکت خیران این شهرستان، 9 قطعه زمین مسکونی نیز برای خانوارهای محروم تامین و تحویل شد و 120 تن از مددجویان نیز از وسایل کمک توانبخشی بهزیستی برخوردار شدند.


فرماندار گیلانغرب نیز در سخنانی گفت: با نظارت و پیگیری های صورت گرفته تاکنون 16 دستگاه اجرایی شهرستان نسبت به اجرای طرح مناسب سازی مکان اداری برای تردد معلولان اقدام کرده اند.


کرم محمدی با بیان اینکه معلولان ولی نعمتان جامعه اند، بر لزوم اهتمام بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان نسبت به مناسب سازی مکان اداری برای تردد معلولان تاکید کرد.


وی اظهار داشت: بیشتر مشکلات جامعه متوجه محرومان و قشر نیازمند است و ترویج روحیه مشارکت و دستگیری از مستمندان، به طور قطع عنایت پروردگار را نیز به دنبال دارد.


دراین نشست مقرر شد شهرداری و بنیاد مسکن از صدور پروانه ساخت و پایان کار واحدهای اداری که فاقد طرح مناسب سازی هستند خودداری کنند، ضمن اینکه نصب علایم ویژه معلولان در خیابان ها، میدان های شهر و مقابل بانک ها هم در دستور کار قرار گرفت.


سه هزار تن در قالب 840 خانوار گیلانغربی از حمایت های اداره بهزیستی بهره مندند.


گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است