ارايه خدمات به توانخواهان در اصفهان عادلانه مي‌شود

24 خرداد 1395

مسعود مهدویان‌فر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح منزلت شهروندی 452 هزار شهروند اصفهانی با هدف تكريم بازنشستگان، سالمندان، جانبازان و افراد دارای معلولیت كه یک پنجم جمعیت اصفهان را تشكيل مي‌دهند اجرا مي‌شود.


 


وی با بیان اینکه بازنشستگان، سالمندان، جانبازان و افراد دارای معلولیت شامل طرح منزلت شهروندی می‌شوند، افزود: ارائه خدمات عادلانه برای توانخواهان بر اساس تعريف قوانین بین المللی و بهزیستی انجام می‌شود و تمام شهروندان بالای 65 سال، افراد دارای کارت بازنشستگی و افرادي كه دارای کارت جانبازی هستند می‌توانند از طرح منزلت شهروندی استفاده کنند.


 


معاون امور اجتماعی و مشارکت‌های شهروندی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: این طرح سه محور اصلی خدمات آموزشی، حمایت‌های تسهیلاتی و مناسب سازی و کالبدی دارد که در قسمت خدمات آموزشی هفت بند افزایش آگاهی عمومی، معرفی معلولیت‌ها، همکاری درخصوص تورهای گردشگری، ارسال رایگان کتاب آموزشی، تجهیز کتابخانه‌ها به کتاب‌های صوتی و الکترونیکی، برگزاری جشنواره و آموزش کارکنان شهرداری را برای مشمولان طرح شامل می‌شود.


 


مهدویان‌فر به حمایت‌های تسهیلاتی اشاره و اضافه کرد: افزایش مساعدت فرهنگی، حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و صاحب صلاحیت، خرید خدمت از شرکت‌ها و مؤسسات با حداقل سه درصد کارمند معلول، ارائه تخفیفات ویژه و بهره‌مندی از 200 مرکز فرهنگی، ورزشی، تفریحی و گردشگری از این حمایت‌ها است.


 


وی به بحث مناسب سازی کالبدی شهر اشاره کرد و ادامه داد: فضاهای فرهنگی، ورزشی، تفریحی و رعایت ضوابط و مقررات صدور پروانه‌های جدید و تسهیلات متعدد در خدمات شهری در این راستا به مشمولین طرح ارایه می‌شود.


 


معاون امور اجتماعی و مشارکت‌های شهروندی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان افزود: جامعیت و تنوع دو خصیصه مهم این طرح است، البته خانواده محور بودن، مباحث آموزشی و فرهنگ سازی و مشمولیت تمامی گروه‌های سنی و جنسی معلول از خصوصیات این طرح در شهرداری اصفهان است.


 


مهدویان‌فر گفت: سعی داریم که صدور چنین کارتی را در حداقل زمان ممکن انجام دهیم اما ابتدا باید اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی را مناسب سازی کنیم پس به همین منظور سعی داریم که بیشترین معلولان را در مناطق و خطوط اتوبوس رانی شناسایی و نسبت به تهیه اتوبوس مناسب سازی شده اقدام کنیم.


 


وی درخصوص بودجه این طرح اظهار کرد: ردیف بودجه ثابتی در شهرداری برای این طرح پیش بینی نشده اما توزیع بودجه از بخش‌های مختلف شهرداری به این طرح انجام خواهد شد.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است