چهارمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولین منطقه‌ای آفتاب برگزار می‌شود

26 خرداد 1395

فرح‌بانو فرقانی : چهارمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولین منطقه‌ای آفتاب از 21 تا 24 تیر ماه به میزبانی اراک برگزار می‌شود.


 


وی تصریح کرد: این جشنواره با حضور استان‌های البرز، اصفهان، چهار محال بختیاری، قم، تهران و مرکزی با موضوع معلولیت در بخش‌های خیابانی، صحنه‌ای و کودک و نوجوان برگزار می‌شود.


 


معاون توان‌بخشی بهزیستی استان مرکزی در ادامه از راه‌اندازی مرکز تحقیقات سالمندی خبر داد و گفت: مرکز تحقیقات سالمندی با محوریت پژوهش علمی کاربردی در زمینه رفاه، بهداشت، تغذیه و زندگی سالم سالمندی راه‌اندازی خواهد شد.


 


فرقانی افزود: این مرکز هم‌اکنون تجهیز و تأمین نیرو شده و به زودی در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان راه‌اندازی خواهد شد.


 


وی اجرای برنامه طرح جامع تفضیلی مناسب سازی با مشارکت شهرداری و نظارت بهزیستی، انتخاب یک خیابان و یک پارک مناسب‌سازی شده در استان و انتخاب شهرستان تفرش به عنوان شهر دوستدار سالمند را از دیگر برنامه‌های مهم این معاونت در سه ماهه گذشته برشمرد.


 


معاون توان‌بخشی بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه توان‌بخشی بیان داشت: در سه ماهه گذشته کمک هزینه کاشت حلزون به 5 نفر از کودکان ناشنوا، کمک هزینه حق پرستاری به 353 نفر از معلولین ضایعه نخاعی، کمک هزینه دانشجویی به 200 نفر از دانشجویان معلول، کمک هزینه تحصیل به 300 نفر از دانش‌آموزان معلول، کمک هزینه خرید تجهیزات و وسایل توان‌بخشی و یارانه به مراکز واگذاری پرونده معلولان به بخش غیردولتی بابت 5 هزار و 152 پرونده پرداخت شده است.


 


فرقانی پیرامون اقدامات صورت گرفته در زمینه مناسب‌سازی اظهار کرد: مناسب‌سازی خیابان امام خمینی از ابتدای میدان ولیعصر (عج) تا ابتدای خیابان محسنی به همراه نظارت کارشناس مناسب سازی استان در ماه گذشته اجرایی شده است.


 


وی گفت: هم‌اکنون 16 مرکز روزانه و توان‌بخشی در استان وجود دارد که 550 نفر از خدمات این مراکز برخوردار هستند، مراکز شبانه استان نیز 20 مرکز است که یک هزار و 100 نفر در آن نگهداری می‌‌شوند.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است