خلاقیت در پارالمپیک 2016 ریو/ مدال ها به صدا در می آیند

29 خرداد 1395

این نخستین بار در تاریخ برگزاری بازی های پارالمپیک است که مسئولان برگزارکننده آن، پارالمپیک را برای قهرمانان نابینا هم قابل لمس کرده اند.


بر اساس این گزارش، در طراحی نوآورانه این مدال ها، قطعه ای در آن به کار رفته است که به ورزشکاران نابینا اجازه می دهد تا با تکان دادن آن به رنگ مدال خود پی ببرند.


کارکرد این قطعه در مدال بدین گونه است که با تکان دادن مدال، صدایی تولید می شود. صدای بلندتر نشانه زرین بودن مدال است و صدای کمتر نشان می دهد که دارنده مدال، برنز در اختیار دارد. صدای حدوسط نیز نمایانگر مدال نقره است.


البته آنگونه که پایگاه اطلاع رسانی کمیته بین المللی پارالمپیک نوشت: در این مدال ها خطوط بریل نیز نقش بسته است تا مدال آوران نابینا بتوانند با لمس آن متوجه رنگ مدالشان شوند.


کمیته برگزاری بازی های پارالمپیک 2016 ریو همچنین در ابتکاری دیگر سکوهای توزیع مدال را از مواد ارگانیک ساخته است. این مواد نشات گرفته از طبیعت برزیل هستند.


بر اساس این گزارش، این سکوها به گونه ای طراحی شده اند که پس از پایان بازی های پارالمپیک به مبلمان تغییر کاربری پیدا می کنند.


در بازی های پارالمپیک 2016 ریو چهار هزار و 350 ورزشکار برای کسب 528 مدال در 22 رشته ورزشی با هم رقابت می کنند. این بازی ها از 7 تا 18 سپتامبر برگزار می شود.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است