تحصیل دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی

30 خرداد 1395

موسی برومند در اولین همایش آموزش مدیران و معلمان مدارس عادی که دانش آموزان استثنایی به صورت تلفیقی در این مدارس تحصیل می کنند، گفت : اهمیت به آموزش و پرورش دانش آموزان با نیاز های ویژه یکی از شاخص های ارزیابی میزان توسعه آموزش و پرورش در کشورهای جهان است.


وی از آموزش تلفیقی به عنوان گامی موثر در راستای اجتماعی شدن دانش آموزان با نیازهای ویژه نام برد و افزود : تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در نزدیکترین مدارس به محل زندگی و در کنار همسالان ضروری است.


 


برومند با اشاره به اینکه نظام آموزشی در نظام فراگیر، تلفیقی باید شرایط فیزیکی و محتوایی را برای دانش آموزان با شرایط خاص فراهم سازد، خاطر نشان کرد: مناسب سازی مدارس عادی که دانش آموزان معلول در آن مدارس به صورت تلفیقی تحصیل می کنند در قالب پروژه مهر، ضروری است.


 


وی ،امکان مقایسه عملکرد دانش آموزان با نیاز های ویژه با الگوی رشدی مناسب، استفاده از توان بالقوه همسالان برای ارتقای مهارت های لازم در دانش آموز با نیاز های ویژه، آگاهی معلمان از تفاوت های فردی دانش آموزان و تقویت مهارت های اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه را از مهمترین اهداف آموزش تلفیقی برشمرد.


 


برومند تصریح کرد : فراگیرشدن این طرح، باعث بوجود آمدن تغییرات مثبت در سطح مدارس و آموزش دانش آموزان تلفیقی می شود و نقش موثری در رشد اجتماعی دانش آموزان معلول در جمع همسالان خود دارد.


 


وی از معلمان رابط به عنوان تسهیل گر امر آموزش دانش آموزان تلفیقی نام برد و گفت : بیش از 70 معلم با تخصص های ویژه به عنوان معلم رابط دانش آموزان تلفیقی در استان فعالیت می کنند.


 


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است