دعوت از6 بانوی ناشنوای کرمانشاهی به اردوی تیم های ملی کاراته و تکواندو

31 خرداد 1395

کوروش شاهرخی : ناهید امیری، آرزو قادری، پروین یاره و بیتا جواهری به اردوی تیم ملی کاراته و سارا کرمی و زهرا بهنیافرد نیز به اردوی تیم ملی تکواندو ناشنوایان ایران دعوت شده اند.


وی ادامه داد: اولین اردوی آمادگی تیم ملی کاراته بانوان در دو بخش کاتا و کومیته با حضور 11 ورزشکار از جمله چهار ملی پوش کرمانشاهی از امروز (29 خرداد) آغاز شد.


شاهرخی با بیان اینکه این اردو در کمپ تیم های ملی ناشنوایان برگزار می شود؛ گفت: تیم ملی کاراته ایران خود را برای حضور در مسابقات جهانی هنرهای رزمی ناشنوایان که اواخر تیر ماه در سامسون ترکیه برگزار می شود، آماده می کند.


رئیس هیات ورزش های ناشنوایان استان کرمانشاه همچنین با اشاره به آغاز دور جدید تمرینات تیم ملی تکواندو بانوان ناشنوای کشور از امروز (شنبه)، گفت: کرمی و بهنیافرد به همراه هشت ورزشکار دعوت شده دیگر تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی دنبال می کنند.


وی در پایان اظهار کرد: تیم های ملی تکواندوی ناشنوایان ایران نیز همانند تیم کاراته خود را برای شرکت در مسابقات هنرهای رزمی جهان در اواخر تیر ماه آماده می کند.


یک هزار ورزشکار ناشنوا در سطح استان و در رشته های مختلف مشغول به فعالیت می باشند که نزدیک به 500 نفر آن ها بیمه شده هستند، از مجموع کل ورزشکاران، 60 درصد آن ها را بانوان و 40 درصد را نیز آقایان تشکیل می دهند.


این افراد در 10 رشته ورزشی فعالیت می کنند که آقایان در رشته هایی نظیر کشتی آزاد و فرنگی، جودو، فوتبال و فوتسال و بانوان نیز در رشته هایی مانند والیبال، تنیس روی میز، کاراته، تکواندو، دو و میدانی و فوتسال که به تازگی راه اندازی شده فعال هستند.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است