مراحل قانونی ثبت نام کاروان ایران برای حضور در پارالمپیک انجام شد

31 خرداد 1395

هیات دونفره کمیته ملی پارالمپیک متشکل از مسعود اشرفی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک، همراه با علی فرجی، مدیر روابط بین الملل، پنجشنبه به امارات سفر کردند تا طی نشستی با مقامات کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) و برگزارکنندگان بازیهای پارالمپیک مراحل قانونی برای ثبت نام کاروان ایران را انجام دهند.


 


این نشست همان روز پنجشنبه برگزار شد و طی آن نمایندگان کمیته ملی پارالمپیک بعد از گذشت چندماه از ثبت نام اولیه کاروان اعزامی به پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، یک مرحله دیگر از مقدمات اعزام کاروان به ریو را انجام دادند.


 


مسعود اشرفی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در گفتگو با سایت این کمیته در مورد سفر به امارات و نتایج نشست برگزار شده اظهارداشت: کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) خیلی وقت پیش از این تصمیم گرفت تا مرحله دوم ثبت نام کاروان کشورهای مختلف در پارالمپیک ریو به صورت منطقه ای برگزار شود. نشستی هم که در کشور امارات برگزار شد ویژه نمایندگان کمیته ملی پارالمپیک ۴۲ کشور آسیایی عضو کمیته بین المللی پارالمپیک با مسئولان این کمیته و همچنین برگزارکننده بازیهای پارالمپیک ریو بود. آنها در نشست های مختلفی شرکت کردند و در مورد تمام اقدامات انجام شده برای اعزام کاروان کشورهای مختلف از یک سال پیش تا به امروز به جمع بندی رسیدند.


 


وی ادامه داد: در نشست هایی که نمایندگان کمیته ملی پارالمپیک هر یک از کشورهای آسیایی با نمایندگان IPC و برگزارکنندگان پارالمپیک ریو برگزار کردند، رشته های مختلف ورزش معلولان هر کشور و تعداد ورزشکارانی که در هر یک از آنها کسب سهمیه کرده اند، تعداد کلی ورزشکاران و وضعیت کلاسبندی آنها و همچنین مدارک و سوابق پرسنلی افراد که پیش از این برای کمیته برگزاری پارالمپیک ریو ارسال شده بود، مورد بررسی نهایی قرار گرفت تا بر اساس جمع بندی نهایی در هر یک از این موارد، ترکیب اصلی کاروان پارالمپیکی هر کشور مشخص شود.


 


اشرفی با بیان اینکه نشست هیات دو نفره کمیته ملی پارالمپیک ایران با برگزارکنندگان پارالمپیک ریو و مقامات IPC پنجشنبه برگزار شد، تاکید کرد: تمام اقدامات فوق در این نشست که پنج ساعت ادامه داشت، انجام شد تا در ادامه تاییدیه آن از طرف مجموعه کمیته بین المللی پارالمپیک و کمیته برگزارکننده پارالمپیک پانزدهم برای کمیته ملی پارالمپیک ایران ارسال شود و در ادامه صدور ID کارت هر یک از اعضای کاروان ایران انجام خواهد شد.


 


دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک با تاکید بر اینکه نشست برگزار شده در دوبی حکم ثبت نام ماقبل آخر کاروان ایران را داشت، خاطرنشان کرد: برای رویدادی مانند پارالمپیک، ID کارت حکم ویزا برای ورود فرد به کشور میزبان را دارد و به همین دلیل صدور آن از اهمیت بالایی برخوردار است. همین موضوع می طلبد که برگزارکنندگان بازی ها توجه و دقت لازم را در صدور بدون ایراد ID نمایندگان هر کشور داشته باشند.


 


وی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد اینکه «با توجه به نشست برگزار شده در امارات و انجام مرحله ماقبل آخر ثبت نام کاروان پارالمپیکی ایران، این کاروان حدوداً با چند عضو راهی ریودوژانیرو خواهد شد؟»، گفت: تا به امروز ۸۹ سهمیه در رشته های مختلف به دست آورده ایم و همچنان منتظر تکمیل ظرفیت سهمیه های دو و میدانی و نتیجه درخواست مطرح شده برای سهمیه اعطایی در تنیس با ویلچر هستیم. پس از مشخص شدن وضعیت سهمیه ها در این دو رشته، در مورد رقم و عدد اعضای کاروان می توان به جمع بندی دقیق و نهایی رسید اما به نظر می رسد ۱۷۰ نفر در بخش های مختلف ورزشکاران، مربیان، مسئولان و ... کاروان پارالمپیکی ایران را تشکیل دهند.


 


مسعود اشرفی تاکید کرد: کاروان فرهنگی ورزشی منا ۱۰ شهریورماه عازم محل برگزاری بازی های پارالمپیک در ریودوژانیرو می شود. البته قبل از اعزام این کاروان، گروه پیشرو راهی برزیل می شود تا مقدمات ورود کاروان اصلی را فراهم کند. تا پایان شهریورماه هم تیم های مختلف کاروان ایران در رشته های مختلف پس از اتمام رقابت هایشان به تدریج به کشور باز می گردند.


 


بر پایه این گزارش، پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک ۱۷ شهریورماه با برگزاری مراسم افتتاحیه به طور رسمی در ریودوژانیرو آغاز می شود و تا ۲۸ شهریورماه ادامه خواهد داشت.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است