تنها قایقران پارالمپیکی بدون قایق تمرین می‌کند!

22 تیر 1395

تنها قایقران معلول ایران در بازی‌های پارالمپیک ریو یکی از مشکلات خود را نداشتن قایق پارا برای تمرین عنوان کرد و گفت: با توجه به این که شش سال است عضو تیم ‌ملی قایقرانی معلولان هستم، هنوز مشکل قایق دارم.


 


شهلا بهروزی راد تنها نماینده پارالمپیکی در رشته قایقرانی کایاک سرعت یک نفره، در رابطه با آخرین وضعیت خود برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو، اظهار کرد: برای کسب سکو در ریو تمرینات بسیار خوب و فشرده‌ای را از ابتدای سال تاکنون در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی و زیر نظر مسعود مهدوی نیا پشت سر گذاشتم که تقریبا تمام شرایط برای آماده سازی مهیا است. البته تنها مشکل کنونی من نبود قایق پارا برای تمرینات است. هر چند مسئولان قول داده بودند که این قایق به زودی وارد ایران می‌شود، اما هنوز به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و می‌گویند بودجه لازم برای وارد کردن این قایق به داخل کشور را ندارند.


 


وی ادامه‌ داد: به اعتقاد من مسئولان در این رابطه خیلی کم کاری کردند. من دو ماه دیگر برای شرکت در مسابقات پارالمپیک راهی ریو می‌شوم، اما هنوز با کایاک سرعتی یک نفره افراد سالم تمرین می‌کنم که با قایق پارا تفاوت زیادی دارد.


 


بهروزی راد اضافه‌ کرد: شش سال است که عضو تیم ‌ملی قایقرانی معلولان هستم و در این مدت قرار است قایق مخصوص معلولان وارد ایران شود که هنوز چنین اتفاقی رخ نداده و در طی این شش سال تمرینات خود را با قایق کایاک 200 متر معمولی انجام دادم و موفق شدم در مسابقات قهرمانی جهان میلان ایتالیا در این ماده سهمیه کسب کنم.


 


وی خاطر نشان کرد: من تنها نماینده قاره آسیا هستم که توانستم جواز حضور در بازی‌های پارالمپیک ریو را کسب کرده‌ام بنابراین انتظار دارم مسئولان توجه و اهمیت بیشتری نسبت به من داشته باشند و با تهیه هر چه‌ سریع‌تر این قایق، شرایط بهتری را برای حضور من در پارالمپیک ریو رقم بزنند.


 


بهروزی راد در ادامه تصریح کرد: با تمام این مشکلات و نبود قایق پارا برای انجام تمرینات، در مسابقات قهرمانی جهان در میلان ایتالیا سهمیه کسب کردم و در مسابقات 2016 قهرمانی جهان در آلمان پنجم جهان شدم. در حال‌ حاضر با نفر اول جهان یک ثانیه و نیم اختلاف دارم و اگر مشکل قایقم حل شود به طور قطع در ریو تنها برای کسب سکو در رقابت‌ها حاضر خواهم شد.


 


وی در پاسخ به این پرسش که نبود قایق تمرینی چقدر از نظر روانی روی عملکرد شما تاثیرگذار بوده است، خاطر نشان کرد: هر چند شش سال است که به طور مرتب به مسئولان این مساله را گوشزد می‌کنم، اما آنها نسبت به این موضوع بی توجهی می‌کنند و کار خاصی برای من انجام نداده اند، اما سعی کردم این مشکل از نظر روانی تاثیری روی عملکرد من نداشته باشد و در تمام رقابت‌ها بهترین نتایج را کسب کنم.


 


بهروزی راد در پایان گفت: تا به امروز اردوهای خیلی خوبی داشتیم و تمام شرایط برای آماده سازی من در دریاچه مجموع ورزشی آزادی مهیاست، تنها مشکلم قایق است که متاسفانه مسئولان به این امر مهم توجه نمی‌کنند.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است