300 مرکز حرفه آموزی ویژه معلولان در کشور فعال است

26 تیر 1395

رضا غلامی سلطانمرادی :بیش از یک میلیون و 300 هزار معلول ذهنی و جسمی حرکتی در کشور وجود دارد که در بهزیستی پرونده دارند.


وی اظهارکرد: ایجاد اشتغال برای این معلولان از برنامه های بهزیستی کشور است که با توجه به سطح تحصیل، استعداد و توانایی آنها و اعتباری که در این خصوص جذب می شود به چرخه اشتغال جامعه وارد می شوند.


وی با بیان اینکه افراد معلول پس از توانبخشی پزشکی به توانبخشی حرفه ای هدایت می شوند تا وارد جامعه شوند گفت: از آنجا که اشتغال یکی از زمینه های ورود به اجتماع است لذا در این خصوص از بخش خصوصی به عنوان حلقه اتصال معلولان به جامعه استفاده شده تا با حمایت آنها زمینه ورود افراد معلول به جامعه فراهم شود.


سلطان مرادی افزود: با بهره گیری از تجربه سایر کشورها به ویژه کشور سوئد طرح اشتغال حمایتی معلولان در کشور برای نخستین بار اجرایی شده و تاکنون چند دوره در سطح کشور برگزار شده، تا با ارائه آموزش های لازم افراد معلول بتوانند وارد چرخه اشتغال و از این طریق جامعه شوند.


وی اظهارکرد: پیش از اجرای این طرح نیز توسط بهزیستی در قالب کارفرمایی و اشتغال خانگی برای معلولان اشتغالزایی شده، اما اکنون تجربه جدیدی در دست اجراست که امیدواریم بازده خوبی داشته باشد.


معاون دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور افزود: هم اکنون 10 هزار معلول در 300 مرکز حرفه آموزی در سراسر کشور زیر آموزش هستند.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است